دستور جلب پدر متجاوز صادر شد

۱۶ مجروح بر اثر واژگونی اتوبوسی در زاهدان، اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، صدور حکم جلب پدر متجاوز و جزئیات واریز هدیه نقدی بازنشستگان تامین اجتماعی برخی عناوین بسته اخبار اجتماعی امروز - چهارشنبه ۱۱ دی ماه - است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا،عادل دهدشتی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: خبر خوش برای بازنشستگان این است که علاوه بر پرداخت سر وقت مستمری ماهیانه آنها، به همت مدیریت سازمان منابع لازم برای پرداخت هدیه بازنشستگان نیز تهیه شده و در بهمن ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های این سازمان گفت: یکی از این طرح‌ها طرح کرامت رضوی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان است که در قالب اجرای این طرح هر سال تعدادی از بازنشستگان به زیارت مشهد مقدس اعزام می‌شوند و هزینه اسکان و سفر آنها پرداخت خواهد شد.

دهدشتی افزود: همچنین پرداخت ۲۰ هزار فقره تسهیلات فوری در قالب پرداخت به جامعه بازنشستگان در قالب تکریم شرکای اجتماعی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

واژگونی اتوبوس در سفیدآبه ۱۶ مصدوم برجا گذاشت

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واژگونی اتوبوس مسیر مشهد - زاهدان در محدوده سفیدآبه سیستان و بلوچستان ۱۶ مجروح برجا گذاشت.

این حادثه در کیلومتر ۸۰ سفیدآبه سیستان و بلوچستان رخ داد که بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

چهار نفر از مصدومان این اتوبوس در محل حادثه درمان و ۱۲ نفر دیگر به بیمارستان خاتم الانبیاء(ع) زاهدان انتقال داده شدند. علت بروز این حادثه را خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس عنوان کرد.

کاهش زمان پرداخت خسارت بیمه تکمیلی فرهنگیان به ۱۰ روز

گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص گلایه فرهنگیان درباره پرداخت خسارت بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: در گذشته مدت زمان پرداخت خسارت تا ۶ ماه می‌رسید که ما این میزان را به یک ماه و نیم رساندیم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم پرداخت خسارت را ۷ تا ۱۰ روز کنیم، گفت: کسانی که به مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان مراجعه نمی‌کنند، خسارت درمان را تا حداکثر ۱۰ روز بعد از ارائه به مراکز بیمه طرف قرارداد دریافت می‌کنند البته پرداخت خسارت برای بیماران خاص و صعب العلاج به صورت آنلاین است.

گروه خونی بیشتر ایرانی‌ها چیست؟

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اظهار کرد: سالانه بیش از دو و نیم میلیون ایرانی برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون نمی‌شوند، ادامه داد: از مجموع مراجعه کنندگان، دو میلیون ۱۰۰ هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی مختص زمان خاصی نیست، ادامه داد: سالانه سه میلیون و ۶۰۰ خون و فرآورده خونی بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع می شود.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد گروه خونی مثبت دارند که ۳۴ درصد از آنها او مثبت، ۲۷ درصد آ مثبت و حدود ۲۳ درصد ب مثبت و آب مثبت هم ۷ درصد هستند.

وی اضافه کرد: در میان گروه‌های خونی منفی نیز سه تا چهار درصد او منفی، سه درصد آ منفی، ب منفی دو درصد و آب منفی زیر یک درصد است.

فعال شدن سامانه ثبت درخواست بسته معیشتی

سامانه ثبت درخواست بررسی مجدد مشمولان بسته حمایت معیشتی فعال شد.

براساس اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی؛ افرادی که در فهرست دریافت کنندگان بسته حمایت معیشتی نبودند و درخواست خود را در مهلت مقرر ثبت کرده اند، می‌توانند از طریق این سامانه درخواست بررسی مجدد کنند. این فرصت تا ۲۴ دی فراهم است.

۶۰ هزار میلیارد ریال برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شد

به گفته نعمت الله ایزدی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری این اعتبار در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال است که برای سال آینده افزایش ۲۰ درصدی پیدا کرده است.

وی افزود: بر اساس برنامه  انتظار ما این است که این اعتبار افزایش بیشتری داشته باشد اما با توجه به مشکلات اقتصادی،  نمی‌توانیم فشار بیشتری به دولت وارد کنیم و باید متناسب با توان انتظار داشته باشیم. ما این مساله را به دولت و مجلس واگذار کردیم و نقشی در این زمینه نداریم و تنها می‌توانیم بیان موضوع کنیم.

وی ادامه داد: دولت و مجلس هر منبعی را در توان داشته باشد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اضافه می‌کند و هر اعتباری که به صندوق اختصاص دهند مطابق سال‌های گذشته پرداخت می‌کنیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در صورتی‌که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را آن‌گونه که در برنامه و قانون آمده انجام دهیم، ایده‌آل است.

۳۵ پرستار نمونه کاشان تجلیل شدند

همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب (س) با حضور جمعی از مدیران و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز چهارشنبه ۳۵ پرستار بیمارستان شهید بهشتی کاشان تجلیل کردند.

معافیت یکی از فرزندان خانواده تحت پوشش بهزیستی از سربازی

برابر ماده ۴۴ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره)، می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

این مطلب را سردار رحمان علیدوست جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح  ضوابط و مقررات معافیت سربازی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد و افزود: شرط اصلی این معافیت نداشتن غیبت است.

وی ادامه داد: یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند و در این نوع معافیت تعداد فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال مانع بهره مندی مشمول از معافیت نمی شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در مورد معافیت مشمول دارای فرزند معلول گفت: مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول دارند و تحت پوشش بهزیستی هستند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

اعطای ۴۰ هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به بازنشستگان

با تصمیم هیات دولت، ۴۰ هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با سقف فردی ۵۰۰ میلیون ریال در کلان‌شهرها و ۴۰۰ میلیون ریال در روستاها به بازنشستگان فاقد مسکن اعطا می‌شود.

به منظور تأمین مسکن بازنشستگان صندوق‌های کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی، آیین‌نامه اجرایی اعطای تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسکن از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر به تصویب رسید.

بر این اساس، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با سقف فردی ۵۰۰ میلیون ریال در کلان‌شهرها و ۴۰۰ میلیون ریال در روستاها با نرخ ۹ درصد در شهر تهران، هفت درصد در مراکز استان‌ها و چهار درصد در سایر مناطق شهری و روستایی برای خرید واحدهای کمتر از ۱۵ سال ساخت، با مدت بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود.

مشمولان می‌بایست علاوه بر سپری شدن حداقل پنج سال از تاریخ بازنشستگی و دریافت مستمری کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه، می‌باید خود و همسرشان طی ۱۰ سال گذشته، فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند. هم افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

تولید بیش از ۵۴ هزار چادر در هلال‌احمر برای اسکان حادثه‌دیدگان

جمعیت هلال احمر طی ۹ ماه گذشته ۵۴ هزار و ۶۰۶ دستگاه انواع چادر بمنظور اسکان اضطراری و موقت حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح تولید کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال احمر این چادرها در انواع مختلف چادر امدادی تیپ سه (ضد آب و مقاوم در برابر باد)، چادر امدادی تیپ ۲ (عایق حرارتی، ضد آب و مقاوم در برابر باد) چادر (استراحتگاه ضد آب و طوفان) ۲۴ متری، چادر نظامی (کندسوز و استتار جنگل) و چادر مسافرتی کامپوزیتی (ضد آب و کم حجم) در شرکت صنایع نساجی هلال ایران تولید شده است.

دستور جلب پدر متجاوز صادر شد

کودک سیرجانی بعد از فوت مادرش برای زندگی به خانه پدرش رفته و بعد از مدتی بیتا دختر سیرجانی مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

به گفته مهتاب حسینی رئیس اداره بهزیستی سیرجان دختر نوجوان سیرجانی که تحت سرپرستی مادرش زندگی می کرد بعد از مرگ مادر بر اثر تصادف، به پدر و نامادری‌اش سپرده شد. این دختر چهارده ساله مبتلا به اوتیسیم بوده و بعد از گذشت مدتی توسط پدر خود تحت آزار جسمی و سوختگی بدنی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان تصریح کرد: بعد از اطلاع از این کودک آزاری، بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، مشخص شد پدر کودک سیرجانی با انگیزه‌های مالی این کودک را آزار داده است و این دختر بعد از فوت مادر تنها وارث قانونی مادر بوده و ظاهرا همین مسأله دلیل کودک‌آزاری بوده است.

وی گفت: بیتا از ناحیه دست، آرنج و پا دچار سوختگی شدید است، همچنین در ناحیه دست و پا شکستگی دارد.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان اظهار نظر درباره سایر جزئیات پرونده را در حیطه وظایف دستگاه قضائی دانست و گفت: شواهد نشان می‌دهد پدر بیتا مدت‌ها اجازه نمی‌داده است دخترش با خانواده مادری‌اش ملاقات کند و پس از برملا شدن این کودک‌آزاری، دادستانی سیرجان تحقیقات درباره پرونده را آغاز کرده است.

قاضی محسن نیک‌ورز، دادستان سیرجان نیز درباره آخرین وضع پرونده بیتا گفت: بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، احتمالا پدر این دختر با انگیزه‌های مالی این کودک را آزار داده است و آدرس دقیقی از پدر او نداریم، اما دستور جلب او صادر شده است تا بازجویی شود. دادستان سیرجان، افزود: علاوه بر کودک‌آزاری، صدمه بدنی عمدی که جزو جنایات علیه تمامیت جسمانی اشخاص است از عناوین اتهامی پدر بیتا است.

کد خبر 403796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.