علوی: با مفاسد کلان اقتصادی بدون اغماض برخورد می‌کنیم

وزیر اطلاعات گفت: با مفاسد کلان اقتصادی بدون اغماض برخورد می‌کنیم، در کنار اینگونه اقدامات از تولیدکنندگانی که دچار خطاهای احتمالی می‌شوند دست‌گیری می‌کنیم چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در جمع اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه براساس آموزه‌های دینی و آیات الهی همه اقدامات باید بر پایه مسائل علمی و با بهره‌گیری از تجارب مفید انجام شود، اظهار کرد: اگر این فرآیند در فعالیت‌های این ستاد اجرا شود از برکات زیادی بهره‌مند خواهیم شد.

وی بر تعیین راهبرد مبارزه با علت‌ها یا معلول‌ها را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و افزود: برای از بین بردن قاچاق باید با علت‌ها مقابله کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وجود ثروت در جامعه در صورت عدم وجود راهکارهای قانونی جذب سرمایه به سمت قاچاق سوق پیدا می‌کند، بیان کرد: توسعه امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، حفظ حرمت و شأنیت تولیدکنندگان و دست‌گیری و حمایت از عناصر مولّد موجب ارتقاء تولید داخلی و کاهش قاچاق می‌شود.

علوی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به صورت ریشه‌ای انجام شود و باید به این مسئله اجماعی با همگرائی و همکاری همه دستگاه‌های مسوول با این مسئله مبارزه کرد.
وی به جایگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ضرورت همکاری بازوان اجرایی امر مبارزه با قاچاق با آن تأکید کرد و افزود: وزارت اطلاعات همواره با این ستاد همراه بوده است و به این رویه باقوت ادامه می‌دهد.

وی به اقدامات همفکری و طراحی‌های نرم‌افزارانه وزارت اطلاعات با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که روز به روز اثرات آن افزایش می‌یابد، اشاره کرد و گفت: نگاه راهبردی به این موضوع اجرای اقدامات پیشگیرانه است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه با مفاسد کلان اقتصادی بدون اغماض برخورد می‌کنیم، افزود: در کنار اینگونه اقدامات از تولیدکنندگانی که دچار خطاهای احتمالی می‌شوند دست‌گیری می‌کنیم چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن هستند. تبلیغات کنونی وجود فساد با شرایط واقعی متفاوت است و آنچنان بر طبل فساد می‌کوبیم و از مبارزه با فساد استفاده سوء می‌کنند جامعه را دچار سیاه نمائی می‌کند. ترویج ناامنی اقتصادی در فضای جامعه موجب کاهش اهتمام سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

علوی در بخش دیگری از سخنانش بهترین پوشش امنیتی کشور را حضور مردم در مرزها دانست و بر تقویت وضع اشتغال و معیشت مرزنشینان تأکید کرد و بیان کرد: باید ساز و کار و چارچوب‌های لازم برای تامین اشتغال و معاش مرزنشینان در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش قاچاق کالا و ارز در این مناطق باشیم.

وی خطاب به رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به ارتقاء سطح علمی سربازان گمنام امام زمان(عج) و اقدامات دانش بنیان در عرصه گمنامی آماده رفع نیازهای اعلامی این ستاد هستیم.

کد خبر 403777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.