ضرورت راه‌اندازی شهرداری ویژه بافت تاریخی و میراثی

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیشترین بافت تاریخی و میراثی شهر اصفهان  در منطقه سه وجود دارد، از این رو باید مطالعه ای صورت گیرد تا در کنار منطقه سه، شهرداری جدیدی برای پرداختن تخصصی به امور بافت و مباحث تاریخی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در هفتمین ملاقات مردمی مدیریت شهری در منطقه سه اصفهان با بیان اینکه معتمدان محلی، از سرمایه‌های بزرگ مدیریت شهری به شمار می‌روند، گفت: از روحیه سپاسگزاری معتمدان منطقه سه از خدمات مدیریت شهری باید تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: سرمایه بزرگ شهرداری اصفهان معتمدان هستند که این سرمایه برای شهرداری ذی‌قیمت بوده و بر این باور هستیم که بدون همراهی و مشارکت مردم در انجام امور موفق نخواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعامل معتمدان با شهرداری بسیار با ارزش است، اظهارکرد: معتقد هستیم اگر فاصله ای بین مردم و شهرداری وجود دارد، باید ترمیم و اگر شکافی وجود دارد باید اصلاح شود و تلاش کنیم تا امید را به مردم بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما وظیفه داریم نشاط اجتماعی را در شهر ایجاد کنیم، تصریح کرد: مردم مجموعه دولت، مجلس، قوه قضاییه و شهرداری را به صورت یکپارچه می بینند و تفکیکی قائل نیستند، مردم یکپارچه خدمتگزاران نظام را می بینند و قضاوت می‌کنند، از این رو باید اذعان داشت که کار در شهرداری بسیار سخت و دشوار است و امیدواریم بتوانیم با همراهی و بیان انتقادات و پیشنهادات شهروندان پرسشگر و مسئولیت مدیران پاسخگو برای رفع مسایل تلاش کنیم.

نصراصفهانی با اشاره به پروژه میدان امام علی(ع)، گفت: وضعیتی که برای میدان امام علی(ع) پیش بینی شده بود، به وجود نیامد و تجلی پیدا نکرد از این رو از معمتدان در خواست می‌کنیم راهکارهایی را ارایه کنند تا بر اساس آن میدان امام علی(ع) در جایگاه خودش قرار گیرد و از خمودگی، افتادگی و خاموشی نجات پیدا کند زیرا معتمدان بهتر از هر کارشناسی در رونق میدان تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به موضوع توسعه شهرداری منطقه سه، گفت: با توجه به اینکه بیشترین بافت تاریخی شهر اصفهان  در منطقه سه وجود دارد، از این رو باید مطالعه ای صورت گیرد تا در کنار منطقه سه، شهرداری جدیدی برای پرداختن تخصصی به امور بافت و مباحث تاریخی شکل بگیرد و مانند شهرداری ثامن در مشهد، «شهرداری ویژه بافت تاریخی و میراثی» در اصفهان تعریف تا به صورت تخصصی اقدامات لازم انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مسایل مربوط به مساجد گفت: از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون  امور مساجد توسط مردم دنبال شده، البته جلوی هر گونه مداخله‌ای را که بخواهد نقش و مشارکت مردم را در امور مساجد بنا بر اعتقادات خود، کمرنگ کند باید گرفت.

وی تاکید کرد: بی‌شک مساجد شهر منتظر کمک های ۵۰۰ هزار تومانی، نیم میلیون تومانی یا دو میلیون تومان نیستند، اما بنا بر مسئولیتی که داریم اخیرا در دو کمیسیون بهداشت و سلامت و امور اجتماعی و فرهنگی به این موضوع ورود پیدا کرده و اقداماتی را برای ایمن‌سازی مساجد، مجهز کردن آنها به تجهیزات ایمنی و بیمه مساجد  انجام یا در حال پیگیری داریم.

نصر اصفهانی اظهارکرد: در شهر اصفهان ۸۰۰ مسجد وجود دارد که اگر بتوانیم اقدامات اساسی برای آنها انجام دهیم، نباید نگران سایر امور باشیم.

کد خبر 403756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.