فراخوان دومین دوره جایزه جمالزاده اعلام شد

دومین دوره این جایزه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با دبیری ادبی مجید قیصری و دبیری اجرایی محمد معماریان، در زمستان ۱۳۹۸ برگزار می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی این رویداد؛ جایزه جمالزاده در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و جایگاه اصفهان در داستان­‌نویسی در بخش‌­های آزاد و اصفهان برپا خواهد شد.

‌این جایزه امسال دارای دو بخش اصفهان و آزاد است. بخش اصفهان این جایزه مانند سال گذشته شامل دو بخش داستان کوتاه اصفهان و ناداستان اصفهان است.

داستان های کوتاه اصفهان باید با عناصر مرتبط با اصفهان پیوند داشته ­باشد و از ویژگی­‌های تاریخی، جغرافیایی، اماکن، نماد­های شهری، مذهبی، سبک زندگی مردم اصفهان و ... استفاده داستانی کرده باشد. ناداستان های اصفهان (non-fiction ) نیز روایت­های واقعی از تجربه­ی زندگی در اصفهان یا سفر به اصفهان هستند که در قالب ادبی« ناداستان» نوشته شده ­باشد.

بخش آزاد نیز شامل داستان‌­هایی با درون­مایه و مضامین آزاد محصول کار خلاق نویسندگان است.

شرایط و مقررات جشنواره برای شرکت کنندگان نیز طبق فراخوان نیز به این ترتیب است:

- هر نویسنده می­تواند در هر بخش حداکثر با یک اثر شرکت کند.

- آثار ارسالی نباید متجاوز از ۵۰۰۰ کلمه باشد و قبلا در کتاب، مجله، رسانه مکتوب، فضای مجازی منتشر و یا در مسابقه­ای برگزیده شده باشد.

-آثار در قالب word و در قالب Nazanin۱۴ بار­گذاری شوند.

-نظر به چاپ و انتشار آثار برگزیده جایزه داستانی جمالزاده، این آثار باید با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مطابقت داشته باشد.

-در صورت برگزیده شدن اثر، کلیه حقوق مادی و معنوی آن برای چاپ و نشر متعلق به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است.

به نفرات برگزیده جایزه نقدی و نشان جایزه جمالزاده اهدا می­شود.

- مهلت ارسال آثار به این جایزه تا ۲۵ فروردین ماه است و اختتامیه جشنواره تیرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فرم ثبت نام جایزه جمالزاده و دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی سایت Jamalzadehaward.ir مراجعه کنند.

کد خبر 403750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.