اجرای سه پروژه مشارکتی احداث پارکینگ در منطقه

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به تردد زیاد شهروندان در این منطقه و بالابودن سرانه پارکینگ در منطقه، احداث پارکینگ در خیابان‌ سنبلستان، ابتدای خیابان ابن‌سینا با مشارکت بیمارستان امین و در خیابان ولی‌عصر(عج) که ظرفیت هر کدام ۵۰۰ خودرو است، در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر در هفتمین ملاقات مردمی در منطقه سه اصفهان در جمع معتمدان منطقه اظهار کرد: معتمدان و پیشکسوتان این منطقه در خصوص مباحث شهری همکاری‌های خوبی با شهرداری داشته و در امور عمرانی، خدمات شهری و ... به یاری شهرداری شتافتند.

وی افزود: شهروندان ساکن در منطقه سه در محله‌ها برای انجام امور مربوط به آزادسازی، عمرانی و آموزش‌های خدمات شهری با محوریت و مدیریت معتمدان همکاری‌ خوبی با شهرداری داشته‌اند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه سال جاری این منطقه، تصریح کرد: بر اساس بودجه پیش بینی شده برای سال ۹۸، بودجه این منطقه در جلسات شورای اسلامی شهر به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون ۶۲درصد آن محقق شده که ۸۸ میلیارد تومان در بخش عمرانی و حدود ۳۰ میلیارد در بخش جاری هزینه شده است.

وی ادامه داد: با وصول ۶۲درصد بودجه سال جاری منطقه سه ۵۷ درصد فعالیت‌های عمرانی منطقه تامین اعتبار شده است.

کارگر با اشاره به مهمترین پروژه‌های عمرانی منطقه سه گفت: پروژه طرح چهار باغ عباسی با هزینه‌ای بالغ بر  ۷۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد و تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته که طرح محور میانی آن تا پایان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: برخی فعالیت‌ها مربوط به ابنیه‌های تاریخی و پروژه‌های مربوط به میراث شهر است که در راستای افزایش جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به تسهیلگری شهرداری برای امور مربوط به خانه‌های تاریخی، گفت: با همکاری سازمان و بهسازی شهرداری اصفهان تسهیل در امور خانه‌های تاریخی انجام و بیشترین مبلغی که در مناطق برای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی در شهر اصفهان صرف شده، با هزینه ۱۰ میلیارد تومان در منطقه سه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیرو جلسات متعدد با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، کف‌فرش بازار اصفهان که شاهرگ کلیدی صنعتی شهر به شمار می‌رود، با همکاری کسبه و علی‌رغم ازدحام جمعیت آن آغاز شده است.

کارگر اظهار کرد: اقدامات بهسازی در محله تاریخی دردشت، مرمت موزه هنرهای معاصر و حمام شاهزاده ها از دیگر اقدامات عمرانی منطقه سه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی منطقه به صورت هفتگی و بررسی می‌شود، افزود: در خصوص مباحث مربوط به آزادسازی، مهمترین اقدام بازگشایی بعضی از گلوگاه‌ها در محله‌های این منطقه بوده به طوری که حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی گلوگاه ها هزینه شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در خصوص آزادسازی گلوگاه‌ها و عقب نشینی ناشی از صدور پروانه‌های ساختمانی، حدود سه میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: برای آزادسازی ایستگاه‌های خط دو مترو اعتباراتی در نظر گرفته شده به طوری که تاکنون برای ایستگاه چهارراه فلسطین امسال ۱۰ میلیارد تومان جهت توافق و آزادسازی هزینه شده و امسال نیز پنج میلیارد تومان برای اتمام آزادسازی نیاز است.

وی با اشاره به پرداخت دیون سال‌های قبل در شهرداری منطقه سه، اظهار کرد: افزون بر ۳۱ میلیارد تومان دیون منطقه بود که بخش زیادی از آن پرداخت شده و بخشی در حال پرداخت است.

کارگر با بیان اینکه در بخش مشارکت‌ها تا پایان امسال سه پروژه مشارکتی احداث پارکینگ در منطقه اجرا می‌شود، گفت: با توجه به تردد زیاد شهروندان در این منطقه و بالابودن سرانه پارکینگ در منطقه، احداث پارکینگ در خیابان‌ سنبلستان، ابتدای خیابان ابن‌سینا با مشارکت بیمارستان امین و در خیابان ولی‌عصر(عج) که ظرفیت هر کدام ۵۰۰ خودرو است، در حال اجرا است.

وی افزود: در بخش مباحث حقوقی، حدود پنج میلیارد تومان چک برگشتی در منطقه سه وجود داشت که با توجه به شرایط اقتصادی با دریافت احکام قضایی ۵۰ درصد آنها وصول شده و مابقی در مرحله اجرای ثبت است، البته در بعضی از موارد نیز نسبت به توقیف اموال اقدام شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان به گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی منطقه پرداخت و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۴ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در منطقه سه صادر شده، در حالی که ۵۲ درصد منطقه بافت فرسوده و میراثی شهر است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به محدودیت ارتفاعی در حوزه ساخت و ساز، از معاونت شهرسازی و معماری شهردار اصفهان درخواست کرد طرح تطبیق ارتفاعات این منطقه را با اداره کل راه و شهرسازی هماهنگ کند تا شرایط برای سرمایه گذاران حوزه ساخت و ساز مساعد شود.

کارگر با بیان اینکه در بافت فرسوده منطقه سه شهرداری اصفهان ۳۶ هزار مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده است، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد در بافت های تاریخی سرمایه گذار ورود پیدا کرده است. بخش مرمت و احیاء بافت تاریخی در منطقه سه راه‌اندازی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۶۰۰ خانه تاریخی در این منطقه وجود دارد که ۱۰۰ مورد آن مرمت شده است، افزود: تعداد ۳۰ مورد خانه تاریخی توسط سرمایه‌گذاران در حال باززنده سازی است و البته شهرداری نقش تسهیل‌گری خود را ایفا کرده است.

کد خبر 403748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.