استقبال شهروندان کرمانشاه از برگزاری دوره‌های آموزشی طب سنتی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها، آشنایی شهروندان با طب سنتی اسلامی است تا از داروهای شیمیایی کمتر استفاده کنند

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری شهرداری کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی دومین دوره آموزشی طب سنتی اسلامی روز –دوشنبه نهم دی‌ماه_ برگزار شد. در این دوره‌ها که شرکت برای عموم شهروندان آزاد است، به مباحثی از جمله نقش طب سنتی، ایرانی در حالت‌های خواب و بیداری، حرکت و سکون، خوردن و آشامیدن، تغییرات آب و هوا و حالات روانی_عاطفی پرداخته می‌شود.

مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در این خصوص اظهار کرد: درنظر داریم این کلاس‌های آموزشی به صورت سه دوره در ماه و تا پایان امسال در فرهنگسراهای کزازی، گل نرگس، شهر و کوثر در پارک درخشان ۲ برگزار شود.

وی با اشاره به استقبال جامعه زنان از این دوره‌ها، افزود: جامعه هدف ما، همه شهروندان هستند، اما تاکنون حدود ۹۹ درصد مخاطبان در این کلاس‌ها زنان بوده‌اند.

عبدالمالکی گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها، آشنایی شهروندان با طب سنتی اسلامی است تا از داروهای شیمیایی کمتر استفاده کنند؛ چراکه طب سنتی جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و همچنین ائمه هم در مورد طب سنتی سفارش‌های بسیاری کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین درمان از طریق  طب سنتی هزینه بسیار کمتری دارد، هرچند مدت زمان درمان طولانی‌تر خواهد بود، اما مطمئن‌تر است. به عنوان مثال درمان کبد چرب با طب سنتی نسبت به درمان با داروهای شیمیایی مطمئن‌تر است.

وی گفت: با توجه به برگزاری دو دوره آموزشی طب سنتی اسلامی تاکنون، بازخورد قابل توجهی از حضور شهروندان داشته‌ایم و تعداد شرکت‌کنندگان در دوره دوم پنج برابر نسبت به نخستین دوره افزایش داشت که یکی از دلایل آن هم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه و استفاده از دانش آن‌ها در این زمینه بوده است.

کد خبر 403742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.