ایجاد یک معبر جدید برای شهرک‌های پردیس و صدرا الزامی است

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: به دلیل حجم بالای ترافیک در ورودی شهرک های پردیس و صدرا، ایجاد یک معبر جدید برای این شهرک ها ضروری و اورژانسی است.

سیدطیب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص معضلات ترافیکی ساکنین شهرک‌های پرجمعیت پردیس و صدرا در منطقه هشت شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه در سنوات گذشته و در همان دورانی که شهرک‌های صدرا و پردیس ایجاد شدند برخلاف اینکه مشکلات ترافیکی را می شد به وضوح پیش بینی کرد، اما به هر دلیلی این مهم نادیده گرفته شد و حتی در ادامه ما شاهد ایجاد مسکن مهر پنج هزار واحدی ارتش نیز در این منطقه شدیم که این نکته نیز بر حجم ترافیک این شهرک ها دوچندان افزوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترافیک بسیار وحشتناکی در تنها معبر ورودی این دو شهرک پرجمعیت وجود دارد که بسیار ضروری است به صورت اورژانسی برای آن چاره اندیشی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: شهرک‌های پردیس و صدرا علاوه بر آنکه به ایجاد یک معبر جدید ورودی و خروجی نیازمند است باید معابر داخلی و موجود آن نیز بهینه‌سازی شده و عریض شود، البته با توجه به ساخت و سازهای انجام شده، انجام این مهم قدری دشوار است.

حیدری تصریح کرد: مهمترین موضوع برای نجات اهالی این شهرک‌های پرجمعیت منطقه هشت کرمانشاه، در حال حاضر فقط ایجاد یک معبر جدید است که البته بارها در کمیسیون ماده ۵ بر روی آن بحث شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارهای موجود که در کمیسیون ماده ۵ هم بارها راجع به آن بحث شده است، ایجاد معبر جدید از روبه روی ترمینال راه کربلا است که بتوان از این طریق بار ترافیکی اطراف میدان آزادگان را نیز کاهش داد چراکه در حال حاضر تنها معبر ورودی این دو شهرک پرجمعیت از میدان آزادگان است که خود آن معبر هم به دلیل کم عرض بودن مشکلات ترددی خاص خود را دارد.

رییس کمیسیون املاک شورای شهر کرمانشاه گفت: خوشبختانه برای ایجاد معبر جدید به شهرک‌های پردیس و صدرا، خود ارتش به عنوان متولی ساخت پروژه مسکن مهر پنج هزار واحد ارتش، پای کار است و بارها در جلسات مختلف عنوان کرده اند که ما تمام ماشین آلات راهسازی خود را برای ایجاد این معبر جدید در اختیار شهرداری قرار خواهیم داد.

حیدری خاطرنشان کرد: تصور بنده این است که تمامی اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه با ایجاد این معبر جدید موافق بوده و بر ضرورت ایجاد آن تاکید دارند اما این مهم نیاز به عزم جدی تری از سوی مسئولین استانداری کرمانشاه و تمامی اعضای کمیسیون ماده ۵ دارد.

وی همچنین به اصلاح تقاطع غیرهمسطح میدان آزادگان نیز اشاره ای کرد و گفت: انجام این مهم نیز در دستور کار شورا و شهرداری کرمانشاه است که در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، شهرک‌های پردیس و صدرا در منطقه هشت شهرداری کرمانشاه با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت و یک پروژه پنج هزار واحدی مسکن مهر تنها دارای یک معبر ورودی و خروجی کم عرض است که باعث ایجاد ترافیک بسیار شدید در اغلب ساعات روز شده و ساکنین این منطقه از این موضوع به شدت گله‌مند هستند.

کد خبر 403741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.