تعداد کارکنان شهرداری سنندج به کمتر از ۲ هزار نفر رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سنندج با بیان اینکه در دو سال اخیر هیچ نیروی جدیدی در شهرداری استخدام نشده است گفت : طی تشریفات قانونی با بازنشسته شدن ۱۳۴ نفر از کارکنان، تعداد پرسنل این شهرداری به کمتر از دو هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، کمال کاظمی با بیان اینکه در این دوره هیج نیروی جدیدی در شهرداری به کارگیری نشده است. اظهار کرد: منابع انسانی به عنوان با ارزش‌ترین منابع هر سازمانی به شمار می‌آیند که زمینه تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمانی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات شهرداری‌ها، استخدام بدون ضابطه در سال‌های گذشته بود که شهرداری‌ها را برای پرداخت حقوق و مزایا با چالش و مشکلات فراوان در بخش انجام تعهدات مالی روبه‌رو کرده بود.

کاظمی تصریح کرد: متاسفانه این شهرداری هم از این قضیه هم مستثنی نبوده و تعداد زیادی نیروی جدید بدون در نظر گرفتن تخصص و نیاز سازمانی و راهکار اساسی برای تامین منابع مالی به کارگیری شده بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سنندج با بیان اینکه در دو سال اخیر هیچ نیروی جدیدی در شهرداری به کارگیری نشده است، گفت: در آذرماه سال ۹۶ تعداد نیروهای شهرداری سنندج دو هزار و ۱۳۲ نفر بود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری با رویکرد صیانت از حقوق پرسنل و ایجاد انگیزه در نیروهای جوان، تلاش در راستای بازنشسته کردن برخی از کارکنان واجد شرایط بود.

کاظمی از بازنشسته شدن ۱۳۴ نفر از نیروهای شهرداری طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰۴ کارگر، ۹  کارمند و ۲۱ نفر هم از پرسنل شرکت خدماتی طرف قرارداد شهرداری (شرکتی) بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سنندج با بیان اینکه برای پرداخت سنوات و حق بیمه افراد بازنشسته نیز بیش از ۷۳ میلیارد ریال هزینه شد، خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات بازنشستگانی که تیرماه امسال به بعد بازنشسته شده‌اند، پرداخت نشده و مطالبات مذکور در اولویت پرداخت قرار دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد نیروهای شهرداری به کمتر دو هزار نفر کاهش پیدا کرده است و تا پایان سالجاری نیز تعدادی دیگر از کارکنان به بازنشسته می‌شوند.

کد خبر 403739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.