درمان بیماری‌های عصبی با تکنیک‌های جدید

پژوهشگران مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری، موفق به طراحی و تولید "میکروالکترود تنگستنی" برای ثبت اطلاعات عصبی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عابد خراسانی، مسئول تیم تحقیقاتی مهندسی عصبی گفت: ارائه تکنیک‌های جدید و غیر دارویی برای درمان بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون، وسواس فکری عملی، صرع و دیگر نارسایی‌های با منشأ عصبی با استفاده از پروتزهای عصبی هوشمند، از اهداف و انگیزه این تیم تحقیقاتی است.

وی افزود: این تیم تاکنون چهار محصول الکتروفیزیولوژی را برای دستیابی به اهداف مورد نظر تولید و در آزمایش‌های حیوانی ارزیابی کرده است.

 عضو هیات علمی پژوهشی مرکز علوم اعصاب کرمان اظهار کرد: این تیم تحقیقاتی در یک مرحله دیگر موفق به تولید سیستم ثبت الکتروفیزیولوژی هشت کاناله به همراه پیش تقویت کننده دیجیتالی شده است که قابلیت ثبت و پردازش سریع انواع اطلاعات مغزی نظیر اسپایک، پتانسیل میدانی موضعی LFP، اطلاعات فعالیت‌های عضلانی و الکتروانسفالوگرام را دارد.

هدف نهایی این گروه تحقیقاتی، تولید یک پروتز عصبی هوشمند با کاشت میکروالکترودهای چندکاناله، برای تشخیص یا پیش‌بینی نارسایی‌های عصبی و اعمال تحریک الکتریکی به منظور رفع مشکل عصبی در بیماری‌های صرع، پارکینسون و سایر بیماری‌های عصبی است. این تیم آماده است در قالب طرح‌های مشترک در زمینه‌های فوق با گروه‌های متخصص در حوزه علوم کامپیوتر، بیو مواد و متخصصان نورولوژی همکاری کند.

کد خبر 403731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.