۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
قاب پرستاران هنرمند

هر کدام از این سفید پوشان که از صبح تا شب یا شب تا صبح بیماران را تیمار می‌کنند می‌توانند هنرمندی چیره دست باشند، کسانی که با روح هنر زیبایی می‌آفرینند و علاوه بر اینکه در محیط کار دستانشان سرعت عمل را به رخ می‌کشاند در هنر نیز ظرافت را به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز پرستار بهترین بهانه است تا توانایی های پنهان پرستاران در عمارت هنرمند به نمایش گذاشته شود، آثار هنری چون صنایع دستی، نقاشی و عکاسی نشان می‌دهد که این قشر فعال در بیمارستان‌ها می‌توانند هنرمندانی توانا در جامعه نیز باشند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه حیدرعلی عابدی اظهار کرد: این نمایشگاه آثار پرستاران هنرمندی است که با همه احساسات عواطف و وجودشان نقش آفرینی کردند و بر بالین بیمار نیز نقش اجتماعی و هنری خود را به نمایش می‌گذارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند شروع خوبی برای جلب توجه نگاه مسئولان به مشکلات پرستاران باشد.

وی افزود: پرستاری علاوه بر اینکه یک حرفه است با استفاده از دانش و تبهر هنری میتواند شغل موفقی در خانواده باشد علاوه بر آن می‌تواند آثار مثبت و پربرکت برای خانواده خود رقم بزنند.

عابدی با بیان اینکه کار نیک خدمت رسانی به ضعیف ترین انسان های بیمار و کسانی که با نبود آگاهی دچار مشکلات می‌شوند، بسیار شایسته است، گفت: پرستار نقش بسیار مهم و حیاتی را در بهبود بیمار برای بازگشت به جامعه و تامین سلامت جامعه برعهده دارد.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه امیرحسین نیکبخت به خبرنگارایمنا گفت: به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار هیئت مدیره و شورای دانشجویی نظام پرستاری با حمایت عمارت هنرمند این نمایشگاه را برپا کرد.

وی افزود: فراخوان در گروه ها و کانال های پرستاری قرار داده شد و ماحصل آن ۸۶ اثر است که با موضوع های نقاشی،سیاه قلم، رنگ آمیزی، کار با پاستیل، خطاطی، عکاسی، صنایع دستی میناکاری و فیروزه کوبی که توسط کادر اتاق عمل هوشبری، بهیاری و فوریت ها از سراسر اصفهان و میمه گرداوری شد.

عضو شورای دانشجویی نظام پرستاری ادامه داد:پنج آثار برتر به انتخاب داوران و بازدیدکنندگان انتخاب و با تندیس و کارت هدیه از آنها تقدیر و تشکر می‌شود.

نیکبخت خاطرنشان کرد: هدف این نمایشگاه نشان دادن توانایی های غیر بالینی کادر بالین است چرا که به جامعه بفهمانیم پرستار فقط به بیمارستان محدود نمی‌شود پرستار بعدها و توانایی هایی دارد که ملزوم نشان دادن آن هستیم.

کد خبر 403725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.