تحریم‌ها زمینه رشد شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد کرد

معاون علم و فناوری رییس جمهوری گفت: هرچند شرایط تحریم، برخی مشکلات اقتصادی را برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است، اما بستری فراهم شده تا این شرکت‌ها بتوانند رشد کنند.

به گزارش ایمنا، سورنا ستاری شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان کرمان افزود: پارک‌های علم و فنآوری بستری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند و اهمیت بسیاری دارند، توسعه با پول دولت هنر نیست و کشورهای عقب افتاده دنیا دولتی هستند.

وی تصریح کرد: همه در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم و باید مبارزه کنیم بر فرهنگ غلط اقتصاد نفتی و بروکراسی حاکم بر سیستم اداری فائق آییم.

معاون علم و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: ما باید صاحب تکنولوژی شویم و از مصرف‌کنندگی بیرون بیاییم و آماده هر گونه همکاری در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات آنها هستیم.

وی تاکید کرد: مسائل قابل حل است به شرط اینکه همه یکصدا باشیم و در این راستا باید با قوانین و بروکراسی ایجاد شده در این سال ها مبارزه کرد زیرا به واسطه پول نفت همه کشورهایی که پول از منابع زیرزمینی در می آورند، دولت های چاق دارند و قوانین متناقض در آنها زیاد است.

ستاری افزود: باید اکوسیستم جدید در این سیستم حاکم کنیم تا  شرکت های دانش بنیان‌ نمونه و الگویی برای فضای کسب و کار در حوزه های مختلف کشور شوند.

وی تصریح کرد: آماده همکاری در  راه اندازی پژوهش سراها در استان کرمان هستیم و پلت فرم های کاملی اجرا شده و تلاش کردیم اکوسیستمی ایجاد شود که شرکت ها از این پلت فرم ها استفاده کنند.

معاون علم و فناوری رییس جمهوری  با بیان اینکه مشکل مالی برای کمک به پارک علم و فنآوری نداریم اظهار داشت :باید زمینه حضور بخش خصوصی در پارک علم و فنآوری و مراکز  رشد را فراهم کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه فناوری در استان کرمان تصریح کرد: بخش خصوصی قرار است این کارخانه را راه‌اندازی کند و باید مکان مناسب را نهایی کنیم چون بخش خصوصی همیشه دنبال نتیجه کار است.

ستاری تاکید کرد: زیر میز ما ۲  کشو است که یکی  قوانینی است که کار را تعطیل  و یکی  دیگر کشویی است که کارها را تسهیل می‌کند و زمان آن است که از کشوی تسهیل کارها استفاده کنیم و به کارآفرین اهمیت بدهیم.

وی ادامه داد: باید به کارآفرین اهمیت بدهیم و امروز دیگر زمان اذیت کردن نیست و اگر شرایط را  تسهیل نکنیم، نتیجه آن خروج بچه هایمان از استان و کشور است.

 نشست کارگروه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان کرمان با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در سالن پیامبر اعظم(ع) استانداری کرمان برگزار شد و در این نشست تعدادی از مدیران شرکت های دانش بنیان به بیان مسائل و نظرات خود پرداختند.

منبع: ایرنا

کد خبر 403694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.