طراحی ۸۷۰ هزار مترمربع سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای در اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به منظور کارایی بهتر و صرفه جویی در مصرف آب سیستم های آبیاری تحت فشار قطره ای، بابلر و بارانی به متراژ بیش از ۸۷۰ هزار مترمربع در سال جاری طراحی شد.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه برنامه ریزی و کنترل پروژه های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در بازه زمانی پاییز ۹۷ تا پاییز ۹۸ خاطرنشان کرد: امروزه توجه به فضای سبز و توزیع متعادل آن بین مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه جانمایی فضای سبز می‌بایست متناسب با ضروریات زندگی شهری و پاسخگویی به نیازهای شهروندان انجام شود، تصریح کرد : ۱۱۹ طرح فضای سبز با متراژی بالغ بر ۱ میلیون و ۹۰۰ متر در شهر اصفهان اجرایی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره با اینکه در توسعه و حفظ فضای سبز شهر اصفهان توجه به بحران کم آبی الزامی است، اظهار کرد: کاهش چمن پرمصرف برای صرفه جویی در مصرف آب تأکید شده است.

امیری افزود: به منظور کارایی بهتر و صرفه جویی در مصرف آب سیستم های آبیاری تحت فشار قطره ای، بابلر و بارانی به متراژ بیش از ۸۷۰ هزار مترمربع طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه برای حصول نتیجه مطلوب انجام مطالعات کیفی منابع خاک و آب ضروری است، تصریح کرد: مطالعات کیفی منابع خاک و آب شهر اصفهان با حفر ۵۸ پروفیل خاک، ۱۰۳ نمونه خاک و ۱۰۰۵ آزمایش خاک و تعداد شش نمونه آب و ۳۲ آزمایش آب انجام شده است.

امیری در پایان با اشاره به نقش آموزش در فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: شهروندان اصفهانی در خصوص شناخت گلها و گیاهان و شرایط نگهداری آنها در باغ گلها، فرهنگسراها، کلینیک و عرصه های فضای سبز جمعاً به میزان ۹ هزار و ۸۵ نفر ساعت آموزش دیده اند.

کد خبر 403685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.