همخوانی وحید تاج با نوازنده نی دوره‌گرد+ فیلم

ملاقات تصادفی وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی، با دوره‌گرد نوازنده نی که شاگرد منوچهر غیوری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید تاج از خوانندگان موسیقی اصیل و سنتی ایرانی و شاگرد استاد شجریان است. او فرزند «علیرضا تاج» از هنرمندان ردیف‌شناس آواز دزفول است و با جوایز بسیاری که در عرصه موسیقی و آواز تاکنون کسب کرده از جایگاه اجتماعی خوبی برخودار است.

مجید معین، آنطور که وحید تاج او را معرفی میکند از دوازده سالگی ردیف را نزد استاد منوچهر غیوری از استادان نی که خود شاگرد استاد کسایی بوده، آموخته و نوای نی‌اش گرم و زلال است. اما مجید معین را نه تنها کسی نمی شناسد و جایزه ای به نامش رو دست بالا نرفته است، که حالا به دنبال جای خلوتی در گوشه و کنار خیابان‌ها یا بازار برای نی زدن می گردد. چون اگر صدای سازش به گوش ماموران برسد، نفس دمیده در نی را در هم میپیچند و با فشار دستی نی دست سازش را در هم خرد می کنند!!

این دو روی سکه از دنیای علاقه به موسیقی دردنیای وحید تاج و مجید معین اما دو روز پیش در ملاقاتی تصادفی به هم روبرو شدند. دو روز پیش بود که وحید تاج عکسی از خود و یک دوره گرد نوازنده نی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. او در کپشن این عکس نوشت:

"در بازار میدان نقش جهان اصفهان در حال قدم زدن بودم ، نوای گرم ، زلال با احساس و خوش صدای ِ نی اش مرا به سمت او کشاند، می گفت نمی گذارند ساز بزنم و نی هایم را می گیرند و می شکنند اما این سازها را خودم با لوله های پلاستیکی ِ آب میسازم تا اگر سازهایم را شکستند دوباره یکی دیگر بسازم.

از دوازده سالگی ردیف را نزد استاد منوچهر غیوری گرامی آغاز کرده است بسیار مسلط ، کاربلد ، خوشنواز و استاد است. امیدوارم سعادت داشته باشم روزی در کنسرتهایم کنار ایشان آواز بخوانم.

نام ایشان آقای 《مجید معین》 است. فردا شب یک ویدیو از نوازندگی بسیار زیبای ایشان را به اشتراک خواهم گذاشت."

وحید تاج، چند ساعت پیش به وعده خود عمل کرد و ویدئویی در صفحه خود منتشر کرد که در آن مجید معین در نی پلاستیکی اش می‌دمد و وحید تاج با آوازش صدای نی او را همراهی می‌کند. باید منتظر بود و دید این خواننده سنتی کشورمان این کشف تصادفی را در آینده چگونه همراهی خواهد کرد.

کد خبر 403673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.