سه دفتر تسهیلگری جدید در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ راه‌اندازی چهار دفتر جدید تسهیلگری در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: در صورت همکاری دیگر دستگاها سه دفتر دیگر نیز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی ظهر امروز _سه شنبه ۱۰ آبان ماه_ در آئین گشایش «نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه ۱۰»، اظهار کرد: این اقدام جبران بخشی از کم کاری‌ها و قصورهایی است که در گذشته از طرف ما مسؤلین صورت گرفته، واقعیت این است که در موضوع آسیب‌های اجتماعی  موجود،  به جای اینکه انگشت اتهام را به سمت دیگران به ویژه جوانان دراز کنیم، باید به سمت خودمان بگیریم؛ شاید اگر ما به عنوان مسئولان شهر، قصور و کوتاهی نکرده بودیم اوضاع و احوال جوانان در مناطق مختلف به گونه دیگری رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: نامی که برای این دفاتر انتخاب شده، موید این است که مدیریت شهری در امور بجد نیازمند مشارکت مردم و فضاسازی برای مشارکت همه‌جانبه است؛ مدیریت شهری همواره بر این باور بوده که هرکجا مردم را در کنار خود داشته باشد و مشارکت مردم را بخواهد حتما موفق می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه هر کجا مدیریت شهری از مشارکت مردم استفاده نکرده، موفق نبوده است، تصریح کرد: وجود دفاتر تسهیلگری در مناطقی که حق برخورداری از زیست مناسب در شهر را دارند و باید مثل دیگران از حداقل امکانات و خدمات برخوردار باشند، این پیام را دارد که شورای اسلامی و شهرداری عزم خود را برای استفاده حداکثری از مشارکت مردم جزم کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه، بحثی فراتر از رشد و پیشرفت است، افزود: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که همه ابعاد مدنظر باشد؛ قرار است با راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و در توانمندسازی اهالی محله ورود کنیم و معتقدیم آمده‌ایم تا از توانمندی‌های موجود در منطقه برای توانمندسازی مردم استفاده کنیم.

نصراصفهانی اضافه کرد: سال گذشته در زمان تدوین تصویب بودجه به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی توجه ویژه‌ای از سوی شهرداری و شورای شهر اصفهان صورت گرفت که منجر به تامین بودجه برای راه‌اندازی چهار دفتر تسهیلگری در سال ۹۸ شد.

وی با بیان اینکه امروز یک دفتر تسهیلگری در شهر اصفهان راه‌اندازی شده و امیدواریم تا پایان سال جاری سه دفتر دیگر نیز راه‌اندازی شود، اضافه کرد: تحقق این امر نیازمند پشتیبانی استاندار و معاونان و مدیران‌ کل وی، است.

رئیس شورای شهر اصفهان تاکید کرد: خروجی این دفاتر به سمت و سویی پیش رود که هر کجای شهر نیاز به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی باشد، ورود  کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کمک به نیروی انتظامی یکی از خروجی‌های این دفاتر است چرا که با افزایش مهارت‌های زندگی و آگاهی‌ دادن به مردم در خصوص آسیب‌های احتمالی می توانیم بخشی از جرایم را کاهش دهیم و آمادگی لازم برای انجام اقدامات مشابه را نیز داریم.

کد خبر 403647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.