چرا شهردار تهران در برابر افتتاح متروی هشتگرد کوتاه آمد؟

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است شهردار تهران به جای کوتاه آمدن در برابر فشارهای ناموجه برای افتتاح و برش روبان یک خط کاملا ناایمن و نصفه‌کاره توسط مسئولین دولتی، بر سر وصول سهم دولت از حمل‌ونقل عمومی پافشاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهاره آروین امروز (سه‌شنبه) در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پذیرش مسئولیت راه‌اندازی ناایمن خط مترو هشتگرد- گلشهر، توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، اظهار کرد: راه‌اندازی این خط در هیچ‌یک از اسناد و مصوبات شورای شهر از جمله بودجه سنواتی و برنامه پنج‌ساله دوم و سوم شهر تهران مورد اشاره قرار نگرفته است.

وی افزود: وضعیت نامطلوب خدمات‌دهی به شهروندان در مترو تهران، بیش از هر چیز ناشی از تعهدات انباشته و پرداخت نشده سهم دولت از گسترش حمل و نقل عمومی است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از دولت به‌خاطر عدم پرداخت صدها میلیارد تومان سهم سالانه خود از هزینه تمام شده سفرها با مترو، تصریح کرد: این سهم سال‌هاست برخلاف قوانین موجود، توسط دولت نادیده گرفته شده و پرداخت نمی‌شود و از این رو شهرداری در تمام سالیان گذشته ناگزیر از جبران و پرداخت سهم دولت در هزینه‌های تمام شده سفر با مترو نیز بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع هرساله در قالب تبصره بودجه به صورت یک کسری پنهان چندصدمیلیاردی در زمان تصویب بودجه شهرداری تهران خود را نشان می‌دهد.  

آروین خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت اولیه شورای شهر، مسئولیت راه‌اندازی و افتتاح خط مترو گلشهر-هشتگرد توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه پذیرفته شده، آنهم خطی که از حداقل تجهیزات و استانداردهای ایمنی لازم برخوردار نیست و تخمین زده می‌شود برای تکمیل نهایی آن، دست‌کم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط مالی و اقتصادی که شهرداری تهران در خدمات‌رسانی به شهروندان با مشکلات جدی مواجه است این افتتاح هزینه هنگفتی را روی دست شهر و شهروندان تهرانی گذاشته است، افزود: چرا ناایمنی جدی این خط که جان همه مسافران این خط را تهدید می‌کند، باید به دوش شورا و شهرداری تهران گذاشته شود؟ با کدام مجوز شورا، چنین مسئولیت و هزینه‌ای را به شهر و شهروندان تهرانی بار می‌کنند درحالیکه در هیچ‌یک از اسناد و مصوبات و برنامه‌ها، راه‌اندازی این خط هیچ اولویتی نداشته است؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لازم است شهردار تهران به جای کوتاه آمدن در برابر فشارهای ناموجه برای افتتاح و برش روبان یک خط کاملا ناایمن و نصفه‌کاره توسط مسئولین دولتی، بر سر وصول سهم دولت از حمل‌ونقل عمومی پافشاری کند.

کد خبر 403644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.