مدیران شهری اراک مخالف اجرای طرح  ۲۴ متری هستند

شهردار اراک گفت: بر اساس آخرین مطالعات ترافیک در طرح جامع شهر اراک، ضرورتی برای ایجاد معبر و خیابان جدید تحت عنوان ۵۸ متری و ۲۴ متری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کریم شفیعی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک در خصوص اعلام تصویب طرح ۲۴ متری توسط یکی از مدیران استانداری اظهار کرد: در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری در خصوص بند ۶ مصوبه شورای عالی شهرسازی با اخذ مشاوره در خصوص اصلاح هندسی و همچنین تکمیل مطالعات طرح جامع شهر اراک اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: طرح جامع مطالعات ترافیک سال‌ها است در حال بروز رسانی بوده و در حال حاضر منتظر مدرن سازی مطالعات بعد از لغو طرح ۵۸ متری هستیم تا طرح جامع ترافیک را نهایی کنیم.

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اعلام تصویب طرح ۲۴ متری توسط یکی از مدیران استانداری گفت: مدیران شهری شهر اراک مخالف اجرای این طرح است.

وی افزود: تصویب احداث هر خیابان و معبر جدید در سطح شهر باید بر اساس مطالعات ترافیک انجام شود و ضرورت ایجاد یک خیابان از مطالعات ترافیک بدست می آید.

شفیعی تصریح کرد: بر اساس آخرین مطالعات ترافیک در طرح جامع شهر اراک، ضرورتی برای ایجاد معبر و خیابان جدید تحت عنوان ۵۸ متری و ۲۴ متری وجود ندارد.

وی تاکید کرد:  طراحی و تصویب معبر جدید بدون در نظر گرفتن و خلاف نظر شهرداری و شورای شهر و مردم قابل قبول و اجرا نخواهد بود.

شهردار اراک افزود: بدنه مدیریت شهری به این طرح اعتقاد ندارد و مردم نیز از این طرح استقبال نخواهند کرد.

وی عنوان کرد:طرح جدید ۲۴ متری، ۱۴۸ قطعه از ساختمان های موجود ساکنان طرح را در خود دارد حتی با فرض داشتن ۴۳ قطعه توسط شهرداری تنها می‌توانیم ۳۰درصد پلاک‌های موجود در طرح را تملک کنیم و با شرایط موجود درآمدی شهر و شهرداری امکان ایجاد ۲۴ متری تا پنج سال آینده مقدور و میسر نخواهد بود.

شهردار اراک گفت: در همه دنیا تعریض معابر و احداث خیابان‌های جدید که از بافت محلات عبور می‌کند و به نوعی جراحی خیابان ها و محلات و کوچه های قدیمی شهر توسط معابر جدید منسوخ شده است.

کد خبر 403642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.