رسیدن به توسعه پایدار شهری، قابل دسترس است

مشاور شهردار کرمانشاه گفت: با تعاملی سازنده بین شورا و شهرداری به دور از هرگونه حب و بغض، رسیدن به توسعه پایدار شهری، قابل دسترس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر دولتشاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کرمانشاه با مشکلات زیادی دست به گریبان است که با تعامل و همکاری همه مسئولین در همه نهادها و مشارکت مردم، این مشکلات رفع خواهد شد.

وی افزود: دوری از وارد شدن به مسائل حاشیه‌ای، اعتقاد به عملکرد درست، تمرکز روی برنامه کاری و خدمت رسانی بدون وقفه و تحت هر شرایطی به جامعه شهروندی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه با اشاره به نوع بافت منطقه سه افزود: محله‌های واقع در محدوده این منطقه به دلیل قدمت و نوع بافت شهرسازی و معماری با معضلات شهری از گذشته مواجه بوده که با برنامه‌ریزی در رفع آن‌ها اقداماتی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: لکه گیری آسفالت شهرک شاطرآباد با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع، شهرک باریکه دو هزارمتر مربع،  باغ‌نی شش هزار و ۵۰۰ متر مربع، کیهانشهر هشت هزار متر مربع، جعفرآباد ۲۰هزار مترمربع، جم خانه سه هزار متر مربع، تپه فتحعلی‌خان چهار هزار مترمربع، محله برزه دماغ پنج هزار متر مربع، فیض‌آباد سه هزار مترمربع، تازه آباد دو هزار متر مربع، بلوار بنت الهدی دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و روکش آسفالت بلوار شهید حاج علیانی با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع، ضلع شرقی بلوار شهید بهشتی حد فاصل چهارراه ارشاد تا ورودی شهرک باغ‌نی شش هزار و پانصد متر مربع، میدان غدیر تا چهارراه رشیدی هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع، خیابان حدادعادل سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و آماده سازی معابر خاکی شامل بلوار ۷۵ متری آزادگان با پنج هزار متر مربع، باند کندرو کیانشهر ژنج هزار متر مربع، شیخ فاضل‌ تونی چهار هزار متر مربع و ۲۰ کوچه کیهانشهر ۴۰ هزارمتر مربع انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز نیز اقدامات مناسبی در زمینه زیباسازی منظر شهری و تقویت روحیه شهروندان این منطقه در نظر گرفته شده که با مناسب شدن وضعیت جوی به اجرا در خواهد آمد.

مشاور شهردار کرمانشاه ادامه داد: رفع مشکل در دفع روان آب‌های منطقه و همچنین فاضلاب رودخانه‌های فصلی و پادگان سراوان که به صورت روباز از شهرک ملاحسینی عبور و وارد کوچه های شهرک فدک می‌شد با ۹۰۰ متر لوله گذاری به عمق ۱۳ متر به جهت وضعیت توپوگرافی منطقه جهت دفع آبهای سطحی و ۱۷۰ متر ایجاد کانال سنگی در این مسیر انجام شده که از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: رنگ آمیزی جداول، تعمیر و تعویض دریچه های سطح منطقه، نخاله برداری و تسطیح و پاکسازی قسمتی از پارک ابوذر جعفرآباد، نخاله‌برداری خیابان های فیض آباد، جلیلی، حداد عادل، ۷۵ متری آزادگان و تعمیر و ساخت مخازن شن و نمک جهت عملیات برف‌روبی، تعمیر و بازسازی نرده‌های میدان شهدا و پل عابر پیاده میدان شهدا و ارتش، نورپردازی میدان شهدا و ارتش، تعمیر و بازسازی پمپ و لایروبی چاه زیرگذر میدان شهدا، تعمیر و تعویض ایستگاه های اتوبوس، تسطیح و تیغ زنی منطقه ملاحسینی و لایروبی کانال ملاحسینی و کیانشهر از دیگر اقدامات حوزه خدماتی منطقه سه بوده است.

دولتشاهی افزود: اعتقاد داریم که نمی‌توانیم برای رفع مشکلات هر قسمت از شهر نسخه واحد در نظر بگیریم بلکه تمام تلاش مدیران شهری این است که با نگاهی علمی و مشورت گرفتن از مردم در محلات و مناطق مختلف بر مبنای اولویت‌بندی نیازمندی آنان اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: مشکلات امروز کرمانشاه یک شب به وجود نیامده و ریشه در عملکردهای گذشته داشته است البته تمام تلاش خود را برای رفع آنها بکار خواهیم گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری کرمانشاه ادامه داد: به طور حتم با تعاملی سازنده بین شورا و شهرداری به دور از هرگونه حب و بغض، رسیدن به توسعه پایدار شهری، قابل دسترس است که این امر باعث پایداری اجتماعی و حفظ سرمایه اجتماعی جهت ترغیب و تشویق شهروندان برای همکاری و مشارکت بیشتر در امور شهر خواهد شد.

کد خبر 403638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.