احداث خانه‌های مقرون به‌صرفه برای سربازان

در یکی از مناطق نیواورلئان، بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا در ایالات متحده آمریکا، خانه‌هایی مسکونی و مقرون‌به صرفه برای سربازان این شهر و خانواده‌های آن‌ها احداث شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه مسکونی جدید که Bastion Community نام گرفت، از تعداد ۲۹ خانه مسکونی دو واحدی تشکیل شده است. هدف سازندگان از ایجاد دو واحد در یک ساختمان، استفاده بهینه از فضا و افزایش زمینه تعامل اجتماعی بین ساکنان خانه‌ها بود. معماران در ساخت این خانه‌ها به آسیب‌پذیر بودن منطقه در مقابل حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله توجه ویژه‌ای کرده‌اند و به همین دلیل سازه‌هایی بسیار مقاوم احداث کرده‌اند.

خانه‌های جدید که در زمینی به مساحت حدود ۲۶ هزار متر مربع احداث شده است، ۲۹ ساختمان دو واحدی را دربرگرفته است. این واحدهای مسکونی مساحت‌های مختلفی دارد و شامل ساختمان‌های یک‌خوابه، دوخوابه و سه‌خوابه است. هر واحد مسکونی بسته به تعداد اعضای خانواده به سربازان اعطا شده است به طوری که به خانواده‌های کم جمعیت، خانه‌های یک‌خوابه یا دوخوابه واگذار شده است و خانواده‌هایی که جمعیت بیشتری دارند، خانه‌های سه‌خوابه را از آن خود کرده‌اند. مساحت هر واحد مسکونی نیز از ۲۲۰ تا ۳۶۰ مترمربع متغیر است.

همه ساختمان‌های منطقه مسکونی جدید از ساختار و ظاهری یکسان برخوردار است؛ سقف تمام ساختمان‌ها شیب‌دار ساخته شده است، نرده‌های چوبی این ساختمان‌ها را محصور کرده است و بالکن‌های چوبی بزرگ فضای نشستن و تماشای طبیعت اطراف را برای ساکنان فراهم آورده است.

از آنجا که این منطقه بسیار سیل‌خیز است، بنابراین معماران ایجاد سازه‌هایی مقاوم در مقابل سیل را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند. برای این منظور، آن‌ها خانه‌های مسکونی را روی پایه‌های بتنی محکم با فاصله از سطح زمین ساخته‌اند که این کار به عبور جریان سیل از زیر ساختمان‌ها بدون کمترین آسیب به آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این برای ذخیره و بازگشت آب سیل به لایه‌های زمین اطراف استراتژی‌های لازم با دقت تمام بکار برده شده است.

ایجاد سازه‌های پایدار از جمله اولویت‌های سازندگان در طراحی ساختمان‌های Bastion Commuity بشمار می‌رود. این افراد سعی کرده‌اند سازه‌هایی ایجاد کنند که کم‌ترین مصرف انرژی را داشته باشند؛ استفاده از پنل‌های خورشیدی، ساخت پنجره‌های بزرگ برای هدایت نور طبیعی به داخل ساختمان‌ها و عایق سازی خانه‌ها در مقابل گرما و سرما این افراد را در رسیدن به هدف پایدارسازی خود یاری کرده است.

اگرچه Bastion Community یک منطقه مسکونی تحت حفاظت برای سربازان شهر نیواورلئان است، با این حال طراحی منحصر بفرد فضا، پویایی و شادابی را برای ساکنان آن به ارمغان آورده است. در این منطقه مسکونی جدید، مردم از تمام امکانات رفاهی برخوردارند و به مراکز بهداشتی، پزشکی و مدارس دسترسی کامل دارند.

کد خبر 403637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.