رونمایی از کتاب "شهبانوی گیتی" در زادروز حضرت زینب(س)

کتاب "شهبانوی گیتی" خطابه حضرت زینب (س) در کوفه و شام است که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و با هدف فراگیر شدن این خطبه‌ها در سطح بین المللی به مناسبت زادروز حضرت زینب(س) رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم خیام نکویی با توجه به این حقیقت که هرجامعه‌ای همواره در پی یافتن الگوهایی است که بتواند با پیروی از آن‌ها راه سعادت و کمال را بپیماید و در این جستجو می‌کوشد، بهترین‌ها را برگزیند کتاب شهبانوی گیتی را به نگارش درآورده است.

باید گفت که سبک زندگی حضرت زینب(س) به عنوان شبیه‌ترین انسان به امام معصوم از جمله با شکوه‌ترین و مناسب‌ترین حقیقت‌ها است؛ و حلقه گم شده زندگی ایشان مربوط به بعد از قیام عاشورا خصوصا خطابه‌های حیدری ایشان در کوفه و شام است که بسیاری معتقدند زنده نگه دارنده قیام امام حسین (ع) است.

خوشنویسی نستعلیق کتاب توسط خیام نکویی و خوشنویسی نسخ توسط عذرا عبداله پور و نگارگری آن توسط استاد رضا بدرالسماء انجام شده و همچنین با طراحی گرافیک علیرضا شهریاری و خدمات تولید و چاپ و صحافی آن با نظارت و توسط گروه فرهنگی هنری رواق انجام گرفته است.

مراسم رونمایی از این اثر ارزشمند روز جمعه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۸ در مرکز فرهنگی هنری سوره (حوزه هنری) واقع در خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی برگزار می‌شود و همچنین نمایشگاه آثار خوشنویسی مریم خیام نکویی تا روز چهارشنبه مورخ ۱۸ دی ماه در گالری همان مجموعه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ برای بازدید کنندگان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 403636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.