شناسایی مشاغل مزاحم شهری در ملایر

معاون خدمات شهری شهردار ملایر گفت: تهیه و تدوین دستورالعمل تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در شهرداری ملایر و اجرای دستورالعمل کمیسیون بند ۲۰ برای نخستین بار در سطح شهر ملایر به منظور کاهش مزاحمت‌ها و آلایندگی مشاغل انجام شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی داوری اظهار کرد: ۲۵ شغل در سطح کشور شناسایی شده که نباید در سطح شهر فعالیت کنند و تشکیل کمیسیون بند ۲۰ که امسال برای نخستین بار در شهرداری ملایر به مرحله اجرا درآمده به بررسی این مشاغل و رفع مزاحمت آن‌ها می پردازد.

وی با بیان اینکه این موضوع در ملایر همزمان با شهرداری تهران و بعضی از کلانشهرها اجرا شد، افزود: مشاغل مزاحم و آلاینده پس از شناسایی از طریق کارشناسان شهرداری و یا شکایت‌های مردمی، به کمیسیون بند ۲۰ فراخوان شده و این کمیسیون پس از بررسی و تشخیص، تمهیداتی را اتخاذ می کند که مزاحمت را رفع کنند.

معاون خدمات شهری شهردار ملایر با بیان اینکه در نهایت برای مشاغل مزاحم و آلاینده رأی صادر می‌شود که شامل جرائم غیرنقدی است و به طور جدی از مزاحمت آن‌ها جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سد معبر نیز گام‌های ماندگار و مؤثری از طرف این شهرداری برداشته شده است.

داوری عنوان کرد: رسیدگی قانونی به هر نوع سد معبر تا جایی ادامه دارد که یا سد معبر به طور قطعی جمع‌آوری شود یا شغل آن‌ها عوض و یا مغازه تعطیل شود که در این روش سد معبرکننده می‌تواند حتی به دیوان عدالت اداری شکایت کند، اما به علت ارایه مستندات قوی، تاکنون آرای صادر شده این دیوان به نفع شهرداری بوده است.

وی گفت: تهیه و تدوین دستورالعمل تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در شهرداری ملایر و اجرای دستورالعمل کمیسیون بند ۲۰ برای نخستین بار در سطح شهر ملایر به منظور کاهش مزاحمت‌ها و آلایندگی مشاغل انجام شد.

کد خبر 403631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.