فقر اجتماعی را در محلات از بین می‌بریم

شهردار اصفهان گفت: دفتر تسهیلگری که امروز در منطقه ۱۰ افتتاح شد به دنبال این است تا فقر اجتماعی را در محلات از بین ببرد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز (سه شنبه) در آیین «گشایش نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه ۱۰» اظهار کرد: ایجاد این دفتر اقدام بسیار شایسته‌ای است که می‌تواند به بخش آسیب دیده جامعه کمک کند؛ امیدواریم بتوانیم این امکان را برای مناطق دیگر نیز فراهم کنیم چرا که راهی است برای سازمان‌های مردم نهادی که علاقه مند به کمک در این عرصه هستند.

وی ادامه داد: ایجاد دفتر تسهیلگری و توسعه محلی سیاستگذاری برای جلب مشارکت مردمی و رفع مشکلات و مسایلی است که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوع دیگری از دفاتر تسهیلگری با کمک مردم بافت فرسوده را بازسازی و احیا و مشکلات مربوط به کالبد و فضای شهری را رفع می کند، تصریح کرد: دفتر تسهیلگری که امروز در منطقه ۱۰ افتتاح شد به دنبال این است تا فقر اجتماعی را در محلات از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی به دلیل حاشیه نشینی و یا دسترسی نداشتن به مسئولان و امکانات شهری نمی‌توانند در سرنوشت اجتماعی خود مداخله کنند و یا اینکه امکانات شهری به صورت عادلانه نصیب آنها نمی شود به همین منظور قصد داریم با راه اندازی دفاتر تسهیلگری، مشارکت همگانی را که در اصل نظام و قانون مندرج شده، محقق کنیم تا این احساس در همگان غلبه کند که می‌توانند نقشی مداخله گرانه و تصمیم ساز داشته باشند و با بحث و گفت وگو آنچه برای شهر و محله خود نیاز دارند بیان کنند تا از کالبدهای آسیب زننده، پیشگیری شود و مردمان آن محل آسیب نبینند.

نوروزی خاطرنشان کرد: باید از مشارکت مردم محلات استفاده کنیم و نیروها را به کار بگیریم تا شاهد رشد مناطقی باشیم که موجب ورود آسیب به شهر و آن منطقه شده و فضایی امن با زندگی توأم با آسایش و آرام برای شهروندان فراهم کنیم.

کد خبر 403628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.