رفتار درست یک ملت با آب و محیط زیست نشان دهنده تمدن آنهاست‌

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه رفتار درست یک ملت با آب، طبیعت و محیط زیست نشان دهنده تمدن آنهاست‌، گفت: ایران مهد اخلاق و توزیع آب است، آب در تمدن چندین هزار ساله ایرانی مورد احترام بوده و در اسلام نیز آلوده کردن آب اقدام نکوهیده ای است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله ایوبی امروز سه شنبه _۱۰ دی ماه_ در نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی_تخصصی شرکت های آب و فاضلاب اظهار کرد: سال گذشته روزی که مدیرعامل آبفای اصفهان این ایده را مطرح کرد باور نمی کردم که به این سرعت نتیجه این ایده درخشان را شاهد باشیم که باعث خرسندی است.

وی افزود: این رویداد دیدنی را با افتخار در یونسکو مطرح خواهیم کرد و یقین دارم این تجربه در منطقه خواهد درخشید.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه جهان پیرامون، به تجربه و نگاه ایرانی به ویژه در صنعت آب و فاضلاب نیازمند است، ادامه داد: با توجه به کارنامه درخشان ایرانی کمک خواهیم کرد که سال آینده آنها نیز در این تجربه سهیم باشند.

ایوبی با بیان اینکه آب مایه حیات است، خاطرنشان کرد: رفتار درست یک ملت با آب، طبیعت و محیط زیست نشان دهنده تمدن آنها است؛ مردمی که قدر آب را می دانند و به آن احترام می گذارند مردمان متمدنی هستند.

وی ادامه داد: آب در تمدن چندین هزار ساله ایرانی مورد احترام بوده و در اسلام نیز آلوده کردن آب اقدام نکوهیده ای است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو اظهار کرد: آثاری که از هزاران سال پیش برجا مانده، نشان می دهد که ایران مهد اخلاق و توزیع آب است؛ امروزه در یونسکو موضوع اخلاق آب بسیار اهمیت دارد و ما می توانیم سخنان شنیدنی خود را در عرصه اخلاق آب به دنیا بگوییم.

ایوبی گفت: در کشور همایش و کنفرانس کم نداریم اما برنامه ای که از روستاها شروع شد و در طول یک سال  کارشناسان تجربه کسب کردند و امروز در شهر اصفهان گرد هم آمدند اقدامی درست برای انتقال تجربه به دیگران از راه استاد شاگردی است.

وی تصریح کرد: این تجربه را می توان در منطقه منتقل کرد؛ کشورهایی که هم زبان و هم فرهنگ ما هستند ما موظف هستیم این تجربه خوب را به آنها منتقل کنیم.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو اظهار کرد: در کمیسیون یونسکو عهد کردیم با مدیرانی همکاری کنیم که آرزو و امید دارند؛ مدیری که آتشی در دل دارد اثر او جادوانه خواهد ماند و ما با چنین مدیرانی همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 403618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.