آغاز طرح ترافیکی L.E.Z به مناسبت روز ملی هوای پاک

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از آغاز طرح ترافیکی L.E.Z با اولویت هسته مرکزی شهر از ۲۹ دی ماه جاری خبرداد.

به گزارش ایمنا، سید هادی عطارزاده طوسی در این خصوص اظهار کرد: چندی پیش زیر ساخت های طرح کاهش آلودگی هوا آماده شده بود، اما به دلیل اینکه اجرای آن به مصوبه شورای همتا نیاز داشت، به مرحله اجرایی نرسیده بود.

وی افزود: خوشبختانه چند روز قبل شورای همتا تشکیل جلسه داد و بر اساس مصوبه این شورا قرار شد این طرح از ۲۹ دی‌ماه در مشهد اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح کاهش آلودگی هوا در کل شهر مشهد با اولویت هسته مرکزی اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: در این طرح، ۱۰۹ دوربین سازمان ترافیک شهرداری مشهد که به مرکز فرماندهی پلیس راهور متصل شده اند، پلاک خودرو ها را ثبت و بلافاصله به سامانه سیمفا ارسال می کنند و هر خودرویی که معاینه فنی نداشته باشد، شناسایی خواهد شد.

وی گفت: اگر از سوی سامانه سیمفا اعلام شود خودرویی معاینه فنی ندارد در مرحله اول از طریق پلیس راهور به دارنده خودرو اخطار داده می شود و اگر برای دریافت معاینه فنی اقدام نشود، برای مالک خودرو جریمه صادر خواهد شد.

عطارزاده طوسی تصریح کرد: میزان جریمه نداشتن برگ معاینه فنی خودروها ۵۰ هزار تومان است و دوربین‌های ثبت تخلفات یک بار در روز برای ثبت تخلف اقدام می کنند، اگر فرد برای پرداخت جریمه خود اقدام نکرد، در هر بار ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر مشهد ۲۰ مرکز معاینه فنی خودرو فعالیت دارند که در پی اجرایی شدن طرح و در راستای رفاه حال شهروندان ساعت کار این مراکز افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 403601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.