امیدواریم زاینده‌رود تمام فصول در اصفهان جاری باشد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: امیدوارم روزی برسد که زاینده‌رود را تمام فصل‌ها در اصفهان جاری ببینیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم تقی زاده خامسی امروز سه شنبه _۱۰ دی ماه_ در مراسم نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار کرد: من خودم اصفهان را با آب جاری در زاینده رود بیشتر دوست دارم و امروز که از کنار آن گذر کردم و دیدم که پرندگان در بستر خشک زاینده رود نشسته اند، واقعا ناراحت شدم.

وی افزود: امیدوارم روزی برسد که زاینده رود در تمام فصول سال در اصفهان جاری باشد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی و تخصصی آبفا، گفت: امروزه مهارت در کار خلاصه نمی شود؛ مهارت دانش نیست زیرا ممکن است افرادی از نظر سطوح علمی در رتبه های بالایی باشند اما در عمل مهارت ندارند.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه داشتن مهارت به گرفتن مدرک تحصیلی نیست بلکه با تمرین و تجربه به دست می آید، گفت: مهمترین مهارت، مهارت زندگی است که از مهارت تیمی و کار تاثیر می پذیرد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهارت کار، کنار گذاشتن خودخواهی و گوش کردن به حرف رهبر گروه است؛ اگر مهارت در کار داشته باشید موفق خواهد بود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو ادامه داد: اولین مهارت احترام گذاشتن به یکدیگر در یک تیم است. این مهارت در زندگی نیز  تاثیر گذار است.

تقی زاده خامسی اظهار کرد: این دوره مسابقات، اولین بار است که در کشور برگزار می شود اما در سطح جهانی ۷۰ سال پیش با همکاری دو کشور اسپانیا و پرتغال چنین رویدادی برگزار شد و سال آینده نیز در شانگهای چین برگزار خواهد شد.

وی افزود: اینکه چنین برنامه هایی در سطح کشوری برگزار می شود قابل قدردانی است اما باید به سمت برگزاری یک رویداد جهانی برویم و امروز که سازمان آب و فاضلاب مبتکر این ایده است برنامه ریزی کنند و گروهی تشکیل دهند که برای شرکت در عرصه جهانی در نهاد جهانی مهارت عضو شویم‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از اهداف برنامه ششم توسعه در زمینه آب، مشارکت بهره برداران در مدیریت منابع آب و تاسیسات آبی است که یکی از راهبردهای آن ظرفیت سازی نیروی انسانی و آموزش آنها است. برای تحقق این راهبرد، برنامه های مختلفی از جمله آموزش های تئوری، علمی و برگزاری مسابقات قابل تعریف و ارائه است، براین اساس نخستین دوره مسابقات ملی مهارت فنی تخصصی بهره برداری در سطح شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سه مرحله شرکتی، بلوکی و کشوری برای تیم های عملیاتی اجرایی با مشارکت یونسکو برگزار می شود.

در این مسابقه ۱۶۸ نفر در قالب ۷۰ تیم از شرکت های آبفا ۳۲ استان کشور به مدت دو روز، ۱۰ و ۱۱ دی ماه، در استان اصفهان رقابت خواهند کرد.

کد خبر 403584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.