برگزاری جشنواره زمستانه در بازار گل و گیاه اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: بیست و نهمین جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه از تاریخ ۱۴دی ماه به مدت ۱۴ روز در محل بازار گل و گیاه همدانیان برگزار می‌شود.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر ساله در این فصل به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، افزایش فرهنگ استفاده از گل و گیاه و آشنایی با مزایای آن و تاثیرات روحی و روانی استفاده از این منبع خدادادی که تاثیر بسزایی در سلامت روح و روان خانواده‌ها دارد و همچنین حمایت از تولیدگنندگان گل و گیاه و ماهیان زینتی و مشاغل خانگی، جشنواره‌ای در محل بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه، تولیدکننده و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از استان‌های مختلف کشور حضور داشته و جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، تصریح کرد: حضور تولیدکنندگان ماهی‌های زینتی همچنین تولیدکنندگان مشاغل خانگی که عموماً از زنان سرپرست خانوار هستند، از نقاط برجسته این جشنواره است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: از اهدف مهم برگزاری بیست و نهمین جشنواره زمستانه گل و گیاه فرهنگ‌سازی و آشنایی با کاشت و تولید  گل‌ و گیاه از سنین پایه، آشنایی و حمایت از مشاغل خانگی و همچنین تولید کنندگان ماهی‌های زینتی است.

 وی ادامه داد: در جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه انواع گل‌های شاخه بریده و آپارتمانی، کاکتوس، درختان و درختچه‌های مثمر و غیر مثمر، گل‌های فصلی، بذر و انواع گلدان‌های سفالی و پلاستیکی عرضه شده است؛ همچنین کالاهایی مانند گل‌های خشک، ظروف میناکاری شده، چرم‌های طراحی و نقاشی شده و دیگر اقلام مربوط به مشاغل خانگی و  انواع ماهی‌های زینتی و صنایع وابسته آن در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

مجیری اظهار کرد: از جمله برنامه‌های جنبی در این جشنواره علاوه بر عرضه مستقیم و بدون واسطه تولیدات تولید کنندگان، با نمایشی‌کردن  و اجرای تئاتر با موضوع نگهداری گل و گیاه و آشنایی با انواع گل‌ها و خواص آنها برای دانش آموزان و کودکان شرکت کننده در جشنواره، سعی شده فرهنگ‌سازی لازم برای سنین پائین انجام شود و  تاثیرات مثبتی را به آنها انتقال دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه، گفت: از ویژگی خاص این جشنواره می‌توان به اهدای بیش از ۱۰ هزار بسته  شامل خاک، بذر، گلدان به دانش آموزان به همراه بروشور روش کاشت و نگهداری، استفاده از۱۰ دستگاه اتوبوس گل‌آرایی شده جهت انتقال دانش آموزان از نقاط مختلف شهر به محل برگزاری جشنواره، انجام مشاوره و معرفی قسمت‌های مختلف بخش مشاغل خانگی همراه با توضیحات کامل توسط کارشناس مشاغل خانگی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نکته مهم و خاص در برگزاری این جشنواره، حضور فعال بخش خصوصی و تولید کنندگان گل و گیاه است به طوری که تمام هزینه‌های این جشنواره بر عهده بخش خصوصی بوده و سازمان ساماندهی به عنوان متولی این جشنواره نقش حمایتی و نظارتی بر عهده دارد.

وی گفت: جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه  از تاریخ ۱۴دی ماه به مدت ۱۴ روز در محل بازار گل و گیاه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان واقع در خیابان جی، خیابان همدانیان برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند از ساعت هفت الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ و روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت یکسره جهت بازدید به این بازار مراجعه کنند.

کد خبر 403577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.