روحانی: هرکس مردم را ناامید کند به ایران و انقلاب خیانت کرده است

رییس جمهور گفت: این که میلیون‌ها نفر از مردم ما به خیابان‌ها می آیند و از نظامشان پشتیبانی می‌کنند مشخص است که برخی عصبانی می‌شوند. حکومت از آن رای مردم است. هرکس مردم را ناامید و مایوس می کند، به ملت بزرگ ایران، کشور ایران و انقلاب ایران خیانت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح پروژه قطار برقی کرج_هشتگرد، گفت: امروز به لطف و تایید خداوند موفق شدیم هدیه ای کوچک را تقدیم مردم البرز و شهرستان هشتگرد کنیم‌.

وی افزود: همه چیز در گذر زمان است. دولت، حکومت و قدرت، کوتاه مدت و تمام شدنی است اما آنچه ماندگار است، خدمت به مردم است؛ روز های سختی را در این کشور گذراندیم و در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تحریم های زیادی علیه کشور اعمال شد، امروز نیز بدترین دوران تحریم را می گذرانیم، اما قامت مردم ما استوار است و در مقابل دشمنان به خوبی ایستادگی می کنند و قطعا در سایه ایمان و ایثار مردم به موفقیت می رسیم.

رییس جمهور با بیان اینکه در سایه همت کارگران کشور امروز این خدمت به مردم تقدیم شد، اضافه کرد: باید علم و دانش را بیاموزیم و بکار گیریم، افزایش جمعیت شهرها به جایی رسیده است که حمل و نقل زمینی و دریایی کافی نیست و باید حمل و نقل زیرزمینی و هوایی توسعه یابد.

روحانی با بیان اینکه قبل از انقلاب صنعت حمل و نقل توسعه نیافته بود، گفت: اوایل انقلاب دعوای بزرگی بر سر حمل و نقل زیر زمینی ایجاد شده بود و بحث بر سر این بود که آیا ایران نیازمند مترو است یا خیر؟ تا پایان مجلس اول به نتیجه ای نرسیدیم اما در مجلس دوم نمایندگان به این نتیجه رسیدند که تهران نیازمند مترو است.

وی در ادامه با بیان اینکه در آن زمان اکثر روزهای هفته بر سر این بحث می شد که چگونه روند احداث مترو را آغاز کنند، گفت: بیش از ۹ میلیارد نفر سفر توسط مترو تا امروز انجام گرفته است؛ اگر مترو نبود همه این سفرها باید توسط خودرو شخصی و دیگر خودرو ها انجام می شد و ببینید که چقدر سوخت مصرف می شد. خودمان باید برای رفع آلودگی و افزایش رفاه مردم تلاش کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: آلودگی موجود در کلانشهر ها یکروزه ایجاد نشده بلکه طی یک قرن آلاینده ها در کنار هم قرار گرفته اند. اگر عامل و علتی در طول صد سال مشکل ساز شده در یک روز نمی توان آن را رفع کرد؛ بلکه مردم، نسل ها و دولت ها باید دست در دست هم دهند تا این مشکل برطرف شود.

روحانی اظهار کرد: آلودگی هوا تنها برای ایران نیست و طبق آمار جهانی چندین کشور درگیر آلودگی هستند. اگر در چین و مکزیک بخواهند به دلیل آلودگی هوا با شاخص ۲۰۰ مدارس را تعطیل کند، نیمی از سال مدارس تعطیل بود.

وی افزود: باید به این نکته برسیم که آیا دولت درک می کند مردم دچار مشکل اند؟ آیا دولت به فکر مردم است؟ آنچه مردم باید از دولت انتظار داشته باشند این است که در حد توان تلاش کند و برنامه ریزی داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برای هوای پاک، آلایندگی بنزین را کاهش می دهد، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم آلایندگی بنزین کاهش یافته است؛ امروز ۷۵ درصد بنزینی که در اختیار مردم است یورو۴ و یورو۵ است. در دولت گذشته آلوده ترین بنزین در اختیار مردم بود. دولت اقدام بزرگی برای حفظ محیط زیست و دریاچه ارومیه انجام داد که از مهاجرت بیش از ۱۵ میلیون نفر جلوگیری کرد.

روحانی با بیان اینکه توسعه راه‌های ریلی می تواند آلودگی را کاهش دهد، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم به موضوع شهرهای جدید بر مبنای ریل پایه توجه کرد؛ کل راه های ریلی ایران تا ابتدای دولت یازدهم حدود ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بود و امروز با خط های دوم اصلی و فرعی بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ریل داریم؛ یعنی حدود ۴۵ درصد ریل کشور مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است و امید داریم تا پایان این دولت هزار کیلومتر دیگر ریل ایجاد می شود. این نشان می دهد ۵۰ درصد احداث راه های ریلی کشور مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی با بیان اینکه دو برابر محصول پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت، گفت: همه اینها در شرایط جنگ اقتصادی ایجاد شده است. از سال ۹۵ تا امروز ۲۰۰ میلیارد دلار منبع اضافی وارد کشور می شد که یکصد میلیارد آن مربوط به نفت بود. اگر تحریم نبود طی سال جاری و گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد اضافه داشتیم، اما اکنون تحریم دستمان را بسته و کشور بدون ۲۰۰ میلیارد دلاری که در شرایط عادی می توانست در خزانه داشته باشد اداره می شود، اما سخت تر.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز ۲۵.۸ کیلومتر مترو گلشهر به هشتگرد متصل می شود و ۸۵ درصد اعتبار آن نیز مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است که نشان از تلاش دولت دارد. از همه دست اندرکاران این حوزه تقدیر می کنم چراکه امکان ندارد کاری انجام شود مگر با تلاش همه‌ تلاشگران.

روحانی تصریح کرد: با تعدادی از مسافران مترو کرج - گلشهر صحبت کردم. مسافران می گفتند بیش ۱۷ هزار تومان هزینه و دو تا سه ساعت وقت صرف می کنیم که از تهران به هشتگرد برسیم اما امروز وسیله ای ایجاد شد تا با هزینه ۱۲۰۰ تومان به جای ۱۷ هزار تومان به تهران بروند و به جای دو الی سه ساعت، یک ساعت برای طی کردن مسیر در راه باشند و از وقت خود استفاده کنند. این هدیه کوچک دولت را تقدیم مردم این منطقه می کنیم چراکه مردم برای اسلام، انقلاب و ایران ایثار فراوانی کردند.

وی با اشاره به اعتراضات آبانماه گفت: در آبانماه، جمعیت میلیونی ایران برای امنیت، آرامش و حمایت از انقلاب، رهبری و نظام به خیابان‌ها آمدند و این به معنای وفادار بودن این مردم است و نشان می‌دهد که مردم به خوبی درک می‌کنند مسئولان به دنبال خدمت به مردم هستند و دشمنان می‌خواهند به آنها آسیب بزنند.

رئیس جمهور با اشاره به کشف ذخایر نفتی جدید در کشور، گفت: یک منبع بزرگ ذخیره نفتی به مقدار ۵۳ میلیارد بشکه نفت کرده‌ایم نه کار آمریکایی‌ها و نه کار اروپایی‌ها بلکه کار مهندسان خودمان بوده که توانستند با تلاش شبانه روزی خودمان به این موفقیت برسند؛ این خبر خوشی برای مردم است اما برخی آن قدر می‌دمند که اصلا این ۵۳ میلیارد بشکه نفت فراموش شد. ما نمی توانیم از روزنامه و صدا و سیما گله کنیم، باید از خودمان گله کنیم که چرا از این اقدامات بزرگ به خوبی یاد نمی شود.

روحانی به برگزاری رزمایش مشترک ایران_روسیه  و چین در منطقه دریای عمان و شمال اقیانوس هند طی روزهای گذشته اشاره و اظهار کرد: این که می‌ببینم در دریای عمان مانور مشترکی میان ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود مسئله‌ای ساده‌ نیست چرا که دنیای تاراج‌گر را خیلی عصبانی کرده است؛ آنها خیلی ناراحت هستند که ایران، چین و روسیه به عنوان سه قدرت بزرگ در کنار نیروهای دریای‌شان و ارتش و سپاه رزمایشی مشترک برگزار کرده‌اند. این موضوع نه برای کشورهای کوچک منطقه که در برابر آمریکا متواضع هستند و نه برای خود آمریکایی ها و نه برای انگلیسی‌ها قابل تحمل بود؛ اینکه در دریای عمان مانور مشترک ایران، روسیه و چین برگزار می شود دشمنان را خشمگین می کند اما مردم ما راه صحیحی را انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: این که میلیون‌ها نفر از مردم ما به خیابان‌ها می آیند و از نظامشان پشتیانی می‌کند مشخص است که برخی عصبانی می‌شوند. حکومت از آن رای مردم است. هرکس مردم را ناامید و مایوس می کند، به ملت بزرگ ایران، کشور ایران و انقلاب ایران خیانت کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در هیچ دورانی با این سختی ها همراه نبوده ایم، گفت: علیرغم همه فشارها و سختی ها حقوق کارگران را در سال جاری ۲۰ درصد افزایش دادیم و در سال آینده نیز ۱۵ درصد افزایش خواهیم داد.

روحانی با بیان اینکه در تاریخ ایران هیچگاه به این میزان از افتتاح پروژه ها نرسیده ایم، گفت: در اوایل پیروزی انقلاب تنها ۱۹ سد در کشور وجود داشت اما در پایان دولت یازدهم و دوازهم ۳۰ سد در کشور وجود دارد تا پایان دولت دوازدهم نیز ده ها سد در کشور افتتاح خواهد شد.

وی افزود: امروز ما خودمان پل و راه آهن را می سازیم. دولت یازدهم و دوازدهم کشور را در ساخت ریل خودکفا کرد و اصفهان این ریل را تامین می‌کند و دیگر نیاز نداریم تا انگلیس ریل مورد نیاز ما را بسازد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ساخت واگن های باری ۱۰۰ درصد به خودکفایی رسیده ایم، گفت: در ساخت واگن مسافر بری ۹۰ درصد روی پای خودمان ایستادیم و براساس گفته وزیر راه در ساخت واگن باری ۱۰۰ درصد روی پای خود ایستاده‌ایم.

روحانی افزود: راه آهن، ریل و مترو برای سلامت جان مردم، هوای سالم مردم و برای اقتصاد ماست. از وزیر راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا می خواهم دو راه آهن چابهار و رشت که از راه های ترانزیتی کشور هستند را به بهره برداری برسانند.

ویی خاطر نشان کرد: راه ما راه صحیح و مسیرمان مسیر توسعه کشور و رفاه مردم است و همه اینها در سایه انصاف، عدالت، سخن درست، اتحاد و وحدت و همبستگی تحقق می‌یابد.

کد خبر 403575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.