ایثار و شهادت مفهومی بین‌المللی دارد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران برپایی نخستین دوره جشنواره کتاب سال حوزه ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» تاکید کرد: ایثار و شهادت مفهومی بین‌المللی دارد و فراجناحی است همه وظیفه دارند زمینه‌های بسط و گسترش آن را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، نشست معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دست‌اندرکاران برپایی نخستین دوره جشنواره کتاب سال حوزه ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار مفهوم ایثار و شهادت را مفهومی فراجناحی دانست و تاکید کرد: ایثار و شهادت مفهومی بین‌الملی دارد و همه وظیفه دارند زمینه‌های بسط و گسترش آن را فراهم کنند.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی جشنواره را ضروری دانست و افزود: در حوزه بین‌المللی باید بررسی آثار نویسندگان کشورهای تاجیکستان، عراق، لبنان، آلمان و افغانستان در اولویت قرار گیرند.

وی پیش‌بینی جایزه ویژه برای نویسندگان نوقلم حوزه ایثار و شهادت را از ابتکارات مطلوب جشنواره سرخ‌نگاران برشمرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و خانه کتاب در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت کتابشناسی در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کتابشناسی حوزه ایثار و شهادت آمادگی همکاری دارد و در خصوص استفاده از رایزنان فرهنگی نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

جوادی به برندسازی جشنواره «سرخ‌نگاران» اشاره و خاطرنشان کرد: استمرار در برگزاری جشنواره و تبدیل کردن آن به سطح و جایگاه بین‌المللی بسیار با اهمیت‌ است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و افزود: در شرایط امروز همگرایی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت انسجام ملی بسیار موثر است.

رحیم نریمانی مرجعیت و ممیزی آثار در بنیاد شهید و امور ایثارگران را از برنامه‌های جدید این نهاد برشمرد و گفت: در این نهاد انقلابی در تمام حوزه‌ها نیل به سمت حمایت و توانمندسازی به جای تصدی‌گری و متولی‌گری در حال انجام است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به دائمی کردن دبیرخانه جشنواره سرخ نگاران اشاره کرد و افزود: نخستین‌ دوره این جشنواره آثار سه سال اخیر را بررسی می‌کند و قرار است از سال آینده به صورت سالانه برگزار شود.

نریمانی شعار جشنواره را «ادبیات ایثار و شهادت؛ محور توسعه فرهنگی» اعلام کرد و گفت: دیپلماسی ایثار نیز در این جشنواره هدف‌گذاری شده است و رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه در این زمینه صورت گرفته است. در این خصوص ظرفیت رایزن‌های فرهنگی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی کتابشناسی در حوزه ایثار و شهادت را ضروری دانست و از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 403567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.