تلاش والیبال ایران برای دومین حضور در المپیک

مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه مردان، از ۱۵ دی ماه در حالی آغاز می‌شود که ۲۹ کشور برای کسب پنج سهمیه باقی مانده المپیک باید باهم بجنگند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در صورت قهرمانی ایران در مسابقات درون قاره ای، پانزدهیمن حضور ورزش والیبال ایران، سال آینده در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی توکیو ژاپن محقق خواهد شد.

والیبال از مسابقات المپیک ۱۹۶۴ توکیو به رشته‌های این بازی‌ها اضافه شد؛ این رشته ورزشی، در دو گروه مردان و زنان المپیکی و با حضور ۱۲ تیم در هر گروه پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال مردان ایران فقط سابقه یک دوره حضور در مسابقات المپیک را دارد؛ نخستین دوره حضور والیبالیست‌های ایران در بازی های المپیک به بازی های ۲۰۱۶ آرژانتین بر می‌گردد.

بلند قامتان تیم ملی ایران در گروه ب رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو با تیم های آرژانتین، لهستان، مصر، کوبا و روسیه هم گروه بود. تیم ملی والیبال ایران با دو پیروزی و سه شکست توانست به عنوان تیم چهارم گروهش به مرحله حذفی صعود کند.

بلندقامتان ایرانی به عنوان چهارمین صعود کننده به مرحله حذفی باید به مصاف ایتالیا مدعی می رفتند؛ که علیرغم تلاش های مضاعف بازیکنان ایران این دیدار با نتیجه سه بر صفر به نفع ایتالیا به پایان رسید تا ایران از راهیابی به جمع چهار تیم پایانی جا بماند.

مسابقات قاره ای؛ شانس مجدد برای راهیابی به المپیک ۲۰۲۰

مسابقات مرحله نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ در شش گروه چهار تیمی برگزار شد که تیم ملی ایران در گروه E این مسابقات حضور داشت، اما با باخت برابر روسیه میزبان از راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ بازماند تا ایران خود را برای صعود از بازی‌های قاره‌ای آماده کند.

به این ترتیب ملی‌پوشان والیبال ایران برای صعود به المپیک شانس دیگری از طریق مسابقات قاره‌ای دارند. حساسیت این مسابقات از آن جهت بسیار بالا است که طبق اعلام فدراسیون جهانی تنها یک تیم از هر قاره می‌تواند جواز حضور در المپیک را از طریق مسابقات گزینشی قاره ای کسب کند. پس تیم ملی ایران برای اینکه بتواند راهی توکیو شود باید میان هشت تیم برتر آسیا مقام نخست را کسب کند.

تا کنون حضور هفت تیم ملی والیبال مردان ژاپن (میزبان)، برزیل، آمریکا، ایتالیا، لهستان، روسیه و آرژانتین در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی شده است.

از پنج سهمیه دیگر نیز تا ۲۲ دی ماه رونمایی می‌شود که تیم ملی والیبال مردان ایران نیز از جمله این تیم‌ها است که برای کسب این سهمیه تلاش می‌کند. ملی‌پوشان کشورمان از ۱۷ تا ۲۲ دیماه در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا در کشور چین شرکت می‌کنند تا با کسب مقام قهرمانی این مسابقات، برای دومین بار سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورند.

فهرست مناطق و کشورهای در تلاش برای کسب سهمیه المپیک در گروه مردان والیبال و همچنین برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی به قرار زیر است:

کد خبر 403549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.