افزوده شدن ۴ منطقه به مناطق شهرداری مشهد با تایید وزارت کشور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: در آینده نزدیک ۱۳ منطقه شهرداری مشهد به ۱۷ منطقه افزایش پیدا می‌کند که تقسیم‌بندی آن به تایید وزارت کشور رسیده و محله‌بندی نیز تصویب شده است.

شهریار آل‌شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مناطق جدید شهرداری مشهد ذیل هفت محدوده طرح جامع شهر مشهد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ایده‌آل‌ترین شیوه منطقه‌بندی تطابق آن با منطقه‌بندی دستگاه‌های اجرایی همچون آب، برق و آموزش و پرورش است، اما متاسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: علی‌رغم اینکه قانونی وجود دارد که منطقه بندی‌ها باید از منطقه‌بندی طرح جامع شهر تبعیت کند، اما هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد مناطق شهرداری مشهد، گفت: بعضی مناطق شهرداری مشهد گسترش یافته به طوری که جمعیت شهروندان ساکن در منطقه دو با بیش از ۴۶۰ هزار نفر جمعیت از چند استان کشور بیشتر است، از این رو به طور طبیعی برای منطقه‌بندی شهری ضرورت دارد مناطق به لحاظ ترکیب، همگن‌تر شود تا ساختار مدیریتی آن بتواند مطلوب‌تر عمل کند.

آل‌شیخ تاکید کرد: برای تقسیم‌بندی مناطق شهرداری مشهد کدینگ جدیدی ایجاد شده که با سیستم کدهای شرکت‌های خدمات رسان همچون آب و برق تطبیق یافته است.

وی با اشاره به هوشمندسازی مناطق شهرداری مشهد، افزود: برای هوشمندی کامل خدمات شهری باید ساختار تصمیم‌گیری و ارتباط مردم با حاکمیت، شناخت نیازهای شهروندی و جلب مشارکت مردم در امور متناسب با شاخص‌های هوشمندی سامان یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی طرح "شهرداری الکترونیک" در منطقه ۱۲ و هشت شهرداری مشهد ارائه تمامی خدمات به شهروندان غیرحضوری انجام می‌شود به طوری که ورودی شهرداری این منطقه بسته و دیگر هیچ‌گونه ورودی فیزیکی برای رفت و آمد شهروندان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز مناطق هفت، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۷ شهرداری مشهد نیز الکترونیکی می‌شود، گفت: در هر گامی که برای هوشمندسازی خدمات در مناطق برداشته می‌شود، یک فرایند جدید به آن اضافه خواهد شد.

آل‌شیخ تاکید کرد: محقق‌ شدن شهرداری الکترونیک آغاز برداشتن گام‌های مهم به سمت ایجاد شفافیت و عدالت اجتماعی در ارائه خدمات شهرداری مشهد است و سبب افزایش سرعت فرآیند خدمت‌رسانی به شهروندان می‌شود.

کد خبر 403534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.