اعلام دو فراخوان هنری در آستانه سال نو برای زیباسازی شهر یزد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: در آستانه نوروز ۹۹ دو فراخوان چینش سفره هفت‌سین و طراحی المان‌های نوروزی برای استفاده از آثار هنرمندان در شهر منتشر شده است.

محمد صفدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فراخوان ساخت المان‌های نوروزی شهری اعلام‌شده و از هنرمندان برای ارائه ایده دعوت‌ شده است که تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال‌ شده که پس از داوری و مکان نمایی مناسب اجرایی می‌شود.

وی رنگ‌آمیزی و پاک‌سازی ۳۰۰ هزار مترمربع دیوارهای سطح شهر را از دیگر برنامه‌های در آستانه نوروز ۹۹ عنوان کرد و افزود: ضوابط و فراخوان سفره هفت‌سین نیز در حال تدوین است که به‌زودی منتشر می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد هدف از اعلام این فراخوان را بهره‌گیری از آثار هنری هنرمندان در سطح شهر یزد دانست و گفت: نورپردازی پنج نقطه از شهر شامل بادگیرها و میدان امیر چخماق را برای ایام نوروز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهر را در آستانه سال نو گل‌آرایی خواهیم کرد، گفت: در سه سال گذشته به علت کم‌آبی کاشت چمن در یزد ممنون شده است و مواردی که نیاز به چمن‌کاری در پارک‌ها وجود دارد مربوط به سال‌های گذشته است.

صفدر پور یکی دیگر از برنامه‌های حوزه زیباسازی شهر در ایام نوروز را جداره سازی زیرگذر ابوذر عنوان کرد و گفت: در حال طراحی آنهستیم که تا نوروز ۹۹ اجرا و تکمیل می‌شود.

کد خبر 403503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.