واژگونی سرویس معلمان در دره

بسته اخبار اجتماعی - دوشنبه ۹ دی - اختصاص دارد به پرداخت بخشی از مطالبات کارگران نی بر هفت تپه، علت مرگ آلفا دلفین ماده دلفیناریوم برج میلاد، حل مشکلات دانش آموزان و معلمان بازداشتی در حوادث آبان و سقوط سرویس معلمان در دره که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، محمد حیدری سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری، از واژگونی خودروی حامل معلمان در تنگ درکش ورکش شهرستان اردل خبر داد و گفت: در این حادثه ۵ نفر مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه این خودرو حامل چند تن از معلمان بود، افزود: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس پس از انجام اقدامات درمانی، مصدومان را با ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان سیدالشهدای فارسان منتقل کردند.

بخشی از مطالبات کارگران نی‌برِ هفت تپه پرداخت شد

به دنبال تجمعی که کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در روز گذشته (هشتم دی ماه) مقابل ساختمان اداری این واحد برپا کردند، کارفرما بخشی از معوقات مزدی آنها را پرداخت کرد.

همچنین به ادعای کارگران؛ حدود ۶۰ نفر از همکاران آنها به‌رغم داشتن سوابق بالای ۲۰ سال هنوز امکان بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را پیدا نکرده‌اند. آنها از کارفرما درخواست کرده‌اند تا شرایط بازنشستگی آنان را فراهم کند.

مرگ آلفا به علت نارسایی قلبی بوده است

نماینده تامین کننده گونه‌های پستانداران دریایی دلفیناریوم برج میلاد با بیان این که بعد از مرگ آلفا علیرغم بحران روحی همکاران ما، بلافاصله نمونه خون از این دلفین اخذ و نمونه آن به همراه پاتولوژی به آزمایشگاه مرجع ارسال شده، ادامه داد: براساس بررسی نمونه آزمایشات خون و پاتولوژی، مرگ آلفا به علت نارسایی قلبی بوده است.

وی با رد ادعای نداشتن دامپزشک توضیح داد: ماهیانه۳ هزار دلار به دامپزشک متخصص دستمزد می‌دهیم تا در مجموعه حضور دائمی داشته باشد و به صورت روزانه دلفین و شیر دریایی را چک کند. دامپزشک ما فرد بسیار معروفی در این حوزه است که حداقل در ۶ کشور دنیا که دلفیناریوم‌های بزرگی داشته سابقه فعالیت دارد.

عبادی با بیان این که دلفین سکته نکرده اما تجمع لخته خون در قلب او دیده شده بود، تصریح کرد:هر روز علایم فیزیکی حیوان همچون نمونه ادرار، مدفوع و حتی نحوه غذاخوردن دلفین‌ کنترل می‌شد و هیچ نشانه‌ای از بد بودن شرایط جسمانی این دلفین وجود نداشت. مربیان ما آموزش دیده‌اند که با مشاهده کوچکترین تغییر در رفتار حیوان، در هر لحظه سریعاً آن را به ما گزارش کنند.

نتایج اولیه آزمون استخدامی ۱۵ دی اعلام می‌شود

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور ۱۵ دی اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

وی افزود: البته این زمان برای اعلام نتایج تمام داوطلبان به جز داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت است و نتایج آزمون داوطلبان وزارت بهداشت ۲۲ دی اعلام خواهد شد.

هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در دو نوبت صبح و عصر روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه ۹۸ برگزار شد.

تکذیب کاهش سن روسپی‌گری به زیر ۱۵ سال

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی حضور زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب در خانه‌های امن به همراه فرزندان را بلامانع اعلام کرد.

حبیب‌الله مسعودی فرید درباره خانه‌های امن گفت: این خانه‌ها برای زنان در معرض خشونت در نظر گرفته شده است و افرادی که در خانه در معرض خشونت قرار دارند، می‌توانند با ۱۲۳ تلفن اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: چنانچه این افراد نتوانند خودشان به این خانه‌های امن بروند، خودروهای سیار اورژانس اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده را به خانه‌های امن منتقل می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به اظهارات یک مددکار اجتماعی مبنی براینکه بهزیستی اعلام کرده‌است سن روسپی‌گری به زیر ۱۵ سال رسیده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و ما این خبر را تکذیب می‌کنیم؛ ما چنین آمارهایی نداریم و نمی‌دانیم این مددکار اجتماعی به چه آمارهایی استناد کرده‌است.

حل مشکلات دانش‌آموزان و معلمان بازداشتی در حوادث آبان ماه

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش آماری از معلمان بازداشتی در حوادث آبان ماه دارید یا خیر؟ اظهار کرد: آخرین آمار و گزارشی که دریافت کردم نشان می‌دهد مشکل دانش‌آموزانی که دچار مسئله شده بودند، حل شده است.

وی افزود: همچنین مسئله معلمان و برخی کارکنان در سراسر کشور حل شده است. موردی به من مبنی بر آنکه افرادی در این زمینه دچار مشکل جدی شده باشند، گزارش نشده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تحصن معلمان نیز با بیان اینکه انگیزه‌ای در معلمان نمی‌بینیم که نیاز به تحصن وجود داشته باشند اظهار کرد: در این مدت کوتاه خدمات خوبی به فرهنگیان ارائه شده است که از جمله آنها می‌توان به رتبه بندی معلمان، طرح مسکن فرهنگیان و بیمه تکمیلی آنها اشاره کرد.

فهرست مواد غذایی ممنوعه بوفه مدارس

زهرا عبدالهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت به اشاره به برنامه این وزارتخانه در جهت جلوگیری از چاقی کودکان و نوجوانان، گفت: در بوفه مدارس نباید آبمیوه‌های که قند افزوده دارند، شیرهای طعم دار، شیر کاکائو ،چیپس، پفک و نوشابه عرضه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر وزارت بهداشت در راستای توجه به وضعیت تغذیه کودکان و نوجوانان، ادامه داد: از طریق شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور برنامه‌های مراقبتی، آموزش، مشاوره تغذیه و شناسایی کودکانی که اضافه وزن داشته یا چاق هستند برای اینکه این کودکان به وزن نرمال برسند، اجرا می‌شود.

جهانگیری: نجات دریاچه ارومیه در سال ۹۸ ادامه یابد

معاون اول رئیس جمهوری در یازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به حساسیت ویژه مردم نسبت به سرنوشت دریاچه، خواستار ارائه راهکارهایی از دبیرخانه ستاد احیا و نیز سازمان برنامه و بودجه برای تداوم طرح نجات ارومیه در سال ۹۸ شد.

جهانگیری محدودیت منابع بودجه دولت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با وجود همه محدودیت ها نباید اجازه دهیم که روند اجرای طرح ها و برنامه های نجات دریاچه ارومیه با کندی مواجه شود.

مرگ دو کارگر نانوایی بر اثر گاز گرفتی در سی سخت

حادثه گاز گرفتگی صبح امروز (دوشنبه ۹دی ماه) در یک واحد نانوایی در خیابان شهید مطهری یاسوج رخ داد که منجر به مرگ دو کارگر و مسمومیت یک کارگر دیگر شد.

هویت کارگران فوت شده «شاهین و امید امیری» دو برادر حدود ۳۰ ساله هستند که از یک سال و نیم پیش از شهرستان لردگان استان چهار محال بختیاری برای کار به شهر سی سخت مهاجرت کرده‌اند. در عین حال کارگر مصدوم نیز که به «جابر» شهرت دارد، متاهل و از اهالی شهر یاسوج بوده است.

او افزود: در بررسی‌های اولیه گروه‌های امداد و نجات مشخص شد دو نفر از کارگران به دلیل شدت مسمومیت همان دقایق اولیه در زیرزمین نانوایی دچار خفگی شده و جان سپرده‌اند و کارگر دیگری که به شدت مسموم شده بود برای ادامه درمان توسط اورژانس مستقر در محل به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شد..

کد خبر 403499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.