اجرای ۳۷ پروژه عمرانی در منطقه شش شیراز

مدیر منطقه شش شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر ۳۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال در منطقه در مرحله اجرایی قرار دارد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا اسماعیلی اظهار کرد: عملیات بهسازی فاز نخست پروژه ساماندهی و بازآفرینی کوچه باغ شهیدرمضانی به طول سه کیلومتر انجام شده و طرح در بخش‌های محوطه‌سازی، همسطح‌سازی، احداث آبنما و روشنایی معابر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پروژه بازآفرینی محیط شهری با هدف ایجاد فضاهایی برای گذران اوقات فراغت شهروندان در دستور کار است، ادامه داد: طرح بهسازی و محوطه‌سازی پیاده‌راه سلامت چمران جنوبی شامل مسیر پیاده، دوچرخه و ایجاد فضای ورزشی و فضای سبز و ... در دست اجرا است.

اسماعیلی با اشاره به آغاز ساخت سه پارک در این منطقه از شیراز، شامل پارک‌های چهار هکتاری جبل دراک، بلوار شهیدکسایی و فرهنگ شهر، تصریح کرد: محدوده جبل داراک، منطقه‌ای نوساز و فاقد پارک محله‌ای و فضایی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها است و اجرای پارک چهار هکتاری با هدف تامین چنین فضایی در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه شش شهرداری شیراز گفت: این پارک پس از تکمیل دارای امکاناتی نظیر مسیر پیاده‌روی، رمپ معلولان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، زمین ورزش‌های همگانی، زمین بازی کودکان، دستگاه‌های ورزشی و پارکینگ مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین برنامه‌های این منطقه از شهرداری، بهسازی عبور و مرور عابرین پیاده است و در این راستا همسطح‌سازی، کف‌سازی، نورپردازی و روشنایی، مبلمان و همچنین فضای سبز مسیر پیاده بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد)، با هدف همسان‌سازی، زیباسازی منظر شهری و تسهیل عبور و مرور پیاده اجرایی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در مسیرهای میرزای شیرازی، شهید کسایی و شاهد نیز با هدف ارتقاء ایمنی تردد عابران پیاده و حفظ درختان کهنسال و زیبای منظر شهری، طرح‌هایی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها، توجه به بُعد انسانی شهر و کمک به کاهش آلاینده‌های هوا و کم کردن ترافیک خودرو است.

مدیر منطقه شش شهرداری شیراز گفت: تسهیل در تردد ایمن و آسان برای شهروندان خصوصا افراد دارای معلولیت و سالمندان در معابر مختلف از اهداف شهرداری منطقه شش شیراز است و با این اهداف، به دنبال گسترش فضای پیاده، بهبود نورپردازی و توسعه فضای با نشاط و سبز شهری هستیم

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح تکمیل دیوارگذاری رودخانه خشک به عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهری اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، ارتقاء کیفیت سیما و منظر شهری، ارتقاء ایمنی رودخانه و هدایت بهتر سیلاب‌های فصلی است که در این راستا احداث دیوار حفاظتی به طول ۷۰۰ متر و با ارتفاع هفت متر و همچنین اجرای حفاظ نرده‌ای به طول ۲۰۰ متر در دست اجرا است.

اسماعیلی از کاشت ۸۵۰ اصله درخت در راستای طرح درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز، بهسازی ۱۰ هزار مترمربع فضای سبز محدوده‌های فرهنگ شهر، بلوار بهشت، کوچه ۸ ایمان جنوبی، بوستان‌های نمازی، ملت و علوی، احیاء و درختکاری بلوار فرهنگ شهر، ایمان شمالی، میرزای شیرازی شرقی و غربی، کمربندی جوادیه، بلوار معالی‌آباد و شروع عملیات احداث فضای سبز پیاده‌راه سلامت خبر داد.

مدیر منطقه شش شهرداری شیراز گفت: در راستای تحقق درخواست‌های شهروندان و با توجه به نیازسنجی انجام شده در خیابان‌ها و کوچه‌های محدوده اراضی جبل الدراک، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است و طی یک ماه آینده کامل خواهد شد.

وی افزود: اعتبار این پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است و ظرف یک ماه آینده آسفالت این معابر به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسماعیلی گفت: با هدف جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، رفع مشکل آب گرفتگی، بهبود خدمات‌رسانی و ارتقاء بهداشت محیط و تسهیل در عبور و مرور ایمن شهروندان، عملیات لوله‌گذاری به طول چهار هزار و ۴۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

کد خبر 403493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.