حمایت رهبری از تصمیم سران سه قوه باعث ایجاد انسجام در کشور شد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران سه قوه باعث ایجاد انسجام در کشور شد. ایشان به دلیل بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان از اعتبار خود برای جبران بی اعتمادی ها استفاده کردند و از همین رو مردم از آشوبگران اعلام برائت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار رسول سنایی راد در گردهمایی سیاسی فرماندهان آجا که صبح امروز (دوشنبه) در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حماسه ٩ دی از جنس حماسه ٢٢ بهمن 1357 و ٣ خرداد 1361 است. در این روز بسیاری از افراد به دلیل دفاع از نظام و انقلاب از جهت گیری های سیاسی خود گذشتند. هشت ماه قانون شکنی و اهانت به مقدسات در این روز پاسخ محکمی گرفت و مردم با حضور خود از این لجاجت و قانون شکنی اعلام برائت کردند. این حضور به برگ زرینی در تاریخ انقلاب بدل شد. 

وی با اشاره به تفاوت ها و شباهت های اغتشاشات ۸۸ با ۹۸، گفت: رهبر معظم انقلاب آشوب های آبان ماه ۹۸ را توطئه تعبیر کردند؛ بنابراین نقش دشمن در توطئه نسبت به فتنه پررنگ تر است. آشوب ها از روز شنبه آغاز و تا بامداد یکشنبه ادامه داشت، اما عاملی که باعث شد این شورش به بن بست بخورد، حماقت در کشته سازی بود که باعث شد مردم راه خود را از آشوبگران جدا کنند. مردم به افزایش قیمت بنزین اعتراض داشتند اما به دنبال شعارهای ساختار شکن و غارت و تخریب اموال عمومی نبودند. این کشته سازی بود که ماهیت آشوبگران را فاش کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل شکست آشوب ها در آبان ماه امسال، حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم کارشناسی شده سران سه قوه بود و نگرانی های مردم را به مسوولان گوشزد کردند. حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران سه قوه باعث ایجاد انسجام در کشور شد. ایشان به دلیل بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان از اعتبار خود برای جبران بی اعتمادی ها استفاده کردند و از همین رو مردم از آشوبگران اعلام برائت کرده و راه خود را از آنها جدا کردند.

سنایی راد خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد دستگیر شده در اغتشاشات آبانماه، از عناصر گروهکی بودند که در امر هدایت و فرماندهی آشوب ها نقش داشت و چندی پیش به صورت غیر رسمی در فضای مجازی شبکه ای تشکیل داد. آنها توانستند به صورت هم زمان در کلانشهرها با گروه های ۵ تا ۷نفره آشوب ایجاد کنند که ۲۴ درصد این افراد با شبکه های سلطنت طلب و چهار درصد با منافقین در ارتباط بودند.

کد خبر 403479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.