۸۴۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی اصفهان خانه ندارند

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: هشت هزار و ۴۰۰ خانوار شامل تک معلول، دو معلول یا بدون معلول تحت پوشش بهزیستی مسکن ندارند یا مسکنشان نامناسب است.

علی اصغر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت مسکن معلولان، اظهار کرد: بر اساس مستندسازی استان‌ها اعتباری از طرف سازمان بهزیستی کشور تخصیص می‌یابد که سهمیه خانواده‌های دارای دو معلول ساکن در مناطق شهری ۵۳۰ واحد بوده است که از مرحله دریافت زمین تا پایان ساخت یا خرید مسکن را شامل می‌شود.

وی در خصوص تفاهم نامه تامین مسکن برای معلولان تصریح کرد: در سال ۹۴ بین اداره راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز و بنیاد مسکن تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای منعقد شد و ۵۳۰ واحد برای خانوارهای دارای دو عضو معلول مناطق شهری و ۱۵۷ واحد برای این خانوارها در مناطق روستایی استان مصوب شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، افزود: در هر دو حوزه مناطق شهری و روستایی ۶۰ درصد این سهمیه جذب شده است و مددجویان اسکان پیدا کردند و تاکنون برای مناطق شهری بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و برای مناطق روستایی هم یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان برای ۹۲ واحد جذب اعتبار داشته‌ایم.

شاهزیدی در خصوص کمک به تامین مسکن دیگر مددجویان نیازمند گفت: برای ۱۵۹ خانواده نیازمند روستایی هم حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است و برای خانواده‌های نیازمند مددجوی شهری هم در سه سال گذشته ۲۶۷ مورد با اعتبار یک میلیارد تو مانی انجام شده است که همه این اعتبارات به صورت کمک بلاعوض انجام شده است.

افزایش کمک بلاعوض خانوارهای دو معلول در تامین مسکن

وی در خصوص میزان این کمک بلاعوض به هر خانوار تصریح کرد: برای هر خانوار دارای دو معلول شهری کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی که امسال به ۶۰ میلیون افزایش داشته است درنظر گرفته شد و برای خانوارهای دو معلول روستایی این کمک بلاعوض ۱۸ میلیون تومان بود که به ۳۶ میلیون افزایش یافته است و این خانواده‌های روستایی علاوه بر این کمک بلاعوض امکان استفاده از وام قرض‌الحسنه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن را هم دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان، افزود: برای مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امکان گرفتن این وام وجود دارد و کمک بهزیستی به سایر خانواده‌های روستایی و شهری که ممکن است دارای معلول نباشند ۱۰ میلیون تومان است.

وی در خصوص آمار مددجویان فاقد مسکن بهزیستی گفت: هشت هزار و ۴۰۰ خانوار شامل تک معلول، دو معلول یا بدون معلول تحت پوشش بهزیستی مسکن ندارند یا مسکن آن‌ها نامناسب است.

شاهزیدی  با تاکید بر لزوم کمک خیران در کمک به تامین مسکن و نیازهای مددجویان، اظهار کرد: مسکن کالایی گران قیمت و هزینه بر است و تامین آن برای قشر نیازمند بدون کمک خیران امکانپذیر نیست و امیدواریم این خیران بزرگوار همچنان در کنار بهزیستی باشند.

کد خبر 403472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.