کفاشیان: جان سخت بودم که در فدراسیون فوتبال ایران دوام آوردم!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال من باید سرپرست فدراسیون شوم.

به گزارش ایمنا، علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال و اظهارات ابراهیم شکوری، سرپرست امور دبیرکلی فدراسیون که اعلام کرده کارهای فدراسیون با من است، چه کسی باید مسئولیت فدراسیون را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: احتمالا منظور شکوری این است که امور اجرایی و کارهای اداری فدراسیون را انجام می‎دهد، اما او براساس اساسنامه نمی‎تواند سرپرست فدراسیون فوتبال شود.

وی ادامه داد: در این شرایط کسی نمی‌تواند از خارج فدراسیون سرپرست فوتبال شود. اساسنامه به صورت کامل در این مورد اعلام کرده است که ابتدا نائب رئیس اول و در غیر این صورت نواب رئیس دوم به عنوان سرپرست، مسئول امور فدراسیون هستند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا از سمت نایب رئیسی اول خود در فدراسیون فوتبال استعفا داده یا خیر، گفت: من تا این لحظه هیچ استعفایی ندادم و حتی اگر در آن زمان هم استعفا داده باشم، باید در مجمع استعفایم مورد بررسی قرار می‎گرفت و تایید می‎شد. در این راستا هم هیچ مجمعی تشکیل نشد تا استفعای نداده من را مورد پذیرش قرار بگیرد. تنها بخاطرمشکل بازنشستگی کنار رفتم. در شرایط حاضر و طبق اساسنامه، من سرپرست فدراسیون هستم. اگر به عنوان سرپرست بخواهم در فدراسیون حضور داشته باشم، به دلیل قانون بازنشستگی امکان ثبت امضا را ندارم. به همین دلیل فدراسیون و فعالیت‌های آن به مشکل برمی‎خورد.

وی تاکید کرد: خیلی نگران فوتبال هستم و امیدوارم تصمیمی گرفته شود که به فوتبال لطمه‌ای وارد نشود. حاضرم تنها و به عنوان یک سرباز با فدراسیون همکاری کنم تا در این شرایط حساس فوتبال کشور و تیم‌های ملی به مشکل برنخورند. البته برای تاج هم آروزی سلامتی دارم. او زحمات زیادی برای فوتبال کشور کشیده است. امروز که این مشکل را برای تاج دیدم؛ تازه متوجه شدم که چقدر جان سخت بودم که در این فوتبال دوام آوردم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که تکلیف سرپرست فدراسیون فوتبال چیست، گفت: قطعا نایب رئیس دوم یعنی بهاروند باید سرپرست شود؛ البته اگر از وی هم ایرادی گرفته نشود. به هر شکل باید یک نفر بیاید و با کمک هیئت رئیسه، هرچه زودتر انتخابات را برگزار کند. همین امر حداقل ۳ ماه به زمان نیاز دارد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا با وجود این شرایط فیفا ایرادی به فدراسیون فوتبال ایران خواهد گرفت؟ گفت: نمی‌دانم که به مشکل برمی‌خوریم یا نه، اما امیدواریم هر اتفاقی که رخ می‌دهد فوتبال از آن متضرر نشود.

کد خبر 403467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.