تجاوز نظامی آمریکا به خاک عراق، مصداق بارز تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را مصداق بارز تروریسم دانست و به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سیدعباس موسوی تجاوز نیروهای آمریکا به خاک عراق و حمله به مواضع نیروهای حشد شعبی را مصداق بارز تروریسم خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

وی از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم گفت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سال‌های گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند. 

موسوی تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی‌توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد. 

وی حضور نیروهای خارجی در منطقه را موجب ناامنی، تشنج و بحران خواند و تاکید کرد: آمریکا باید به حضور اشغالگرانه خود پایان بدهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خاتمه با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق، با خانواده شهدا و مجروحان این حمله تروریستی آمریکا ابراز همدردی کرد.

کد خبر 403460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.