بهترین ورزش در پیشگیری از واریس چیست؟

متخصص قلب و عروق، پیاده روی را بهترین و موثرترین ورزش در درمان واریس و پیشگیری از آن دانست.

محمود ‌هادی زاده ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش ورزش درپیشگیری ودرمان واریس اظهارکرد: واریس عارضه‌ای است که در اثر نارسایی دریچه‌های لانه کبوتری سیاهرگ‌ها ایجاد می‌شود و منجر به تورم و برآمدگی رگ‌ها خواهد شد.

وی افزود: معمولاً واریس در قسمت‌های پایین ساق پا، پشت پا، پشت زانو و قوزک پا رخ می‌دهد، اما یکی از راهکارهای مؤثر برای بهبود واریس، تمرینات ورزشی سبک است.

این متخصص قلب و عروق ورزش را یکی از اصول مهم در بهبود درمان واریس و پیشگیری از آن دانست و تاکید کرد: اگر از واریس رنج می‌برید، باید بدانید چه ورزش‌هایی در درمان این عارضه مؤثر است و به بهبود شما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که شما ورزش می‌کنید، خون زیادی از سمت ماهیچه ساق پا و یا سیاهرگ‌ها به طرف قلب پمپاژ می‌شود و احتمال ابتلا به واریس را کمتر می‌کند.

این متخصص درمان و لیزر واریس گفت: پیاده‌روی بهترین و موثرترین ورزش در درمان واریس و پیشگیری از ابتلا به آن است. دوچرخه ثابت و دویدن ورزش‌های، دیگری است که در بهبود واریس و پیشگیری از آن بسیار مؤثر است، اما ورزش‌های سنگین نظیر وزنه‌برداری به دلیل اینکه فشار قابل توجهی بر گردش خون وارد می‌کند، منجر به فشار در سیاهرگ‌ها و وریدها و در نهایت آسیب به آن‌ها می‌شود.

هادی زاده به مبتلایان واریس توصیه کرد: در حالت نشسته و ایستاده و انجام فعالیت‌های روزانه پاهای خود را از زانو خم و راست کنند تا خون در ناحیه ساق پا جریان داشته باشد. همچنین هنگام مسافرت و نشستن‌های طولانی و حتی هنگام بارداری افراد از جوراب‌های محکم استفاده کنند تا از میزان فشار روی رگ‌ها برداشته شود

این عضو انجمن قلب ایران خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌شود افرد از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنند، زیرا این نوع کفش‌ها ماهیچه‌های ساق پا را در حالتی قرار می‌دهد که بسیار ضعیف عمل می‌کند.

کد خبر 403444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.