کیفرخواست یک پرونده بعد از ۴۱ سال صادر شد

با گذشت بیش از ۴۱ سال از مرگ ۱۱ زن و مرد در حادثه ریزش سقف بیمارستان سینای تهران سرانجام کیفرخواست این پرونده از سوی بازپرس دادسرای جنایی تهران صادر شد.

به گزارش ایمنا، روزنامه ایران نوشت:چهار مرداد سال ۵۷ و در حادثه‌ای دلخراش بخشی از ساختمان بیمارستان سینا در تهران فرو ریخت. در این حادثه ۱۱ نفر جان باختند. علت حادثه نیز ریزش دیوار در حال بازسازی اعلام شد. با گذشت۴۱ سال از این ماجرا، خانواده شش نفر از قربانیان با ارائه دادخواستی، خواستار دریافت دیه شدند.

تحقیقات در این پرونده نشان می‌داد که قربانیان برای عمل جراحی و ادامه درمان در بیمارستان سینای تهران بستری بودند که دیوار و سقف بخش جراحی داخلی بیمارستان فرو ریخت و منجر به مرگ تعدادی از بیماران شد.

طبق بررسی‌ها این حادثه به‌دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان در حال احداث کنار بیمارستان رخ داده بود. اولیای‌دم قربانیان که به دلایل مختلف نتوانسته بودند پیگیر پرونده‌هایشان شوند بعد از این مدت به دادسرا آمده و شکایت کردند.

پسر یکی از این قربانیان گفت: پدرم حبیب ۳۶ ساله بود که برای درمان سنگ کلیه‌اش و عمل جراحی به آن بیمارستان رفته بود که براثر ریزش ساختمان جانش را از دست داد. در سال ۵۷ خانواده‌ام شکایت کردند و پیگیر پرونده شدند، اما پرونده به نتیجه نرسید و در این سال‌ها نیز خبری نشد و خانواده‌ام که در یکی از روستاهای میانه زندگی می‌کردند نتوانستند به تهران بیایند و پرونده را پیگیری کنند.

چندی پیش از طریق چند نفر از آشنایان متوجه شدیم تعدادی از خانواده‌های قربانیان ریزش ساختمان بیمارستان سینا به دادسرای جنایی تهران آمده و پیگیر پرونده‌شان شده‌اند و پرونده دوباره در مرجع قضایی تحت رسیدگی قرار گرفته است.

بدین‌ترتیب صبح دیروز بازپرس زمانی از شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با صدور کیفرخواست پرونده، دانشگاه علوم پزشکی تهران را به‌عنوان شخص حقوقی با اتهام عدم‌رعایت نظامات دولتی منجر به قتل شبه عمد مجرم شناخت و پرونده را برای رسیدگی به شعبه ۱۱۵۹ دادگاه کیفری دو تهران فرستاد.

کد خبر 403439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.