این دوش حمام مصرف آب را ۷۵ درصد کاهش می‌دهد

یک شرکت سوئدی به تازگی دوش آب جدیدی تولید کرده است که مصرف آب را در زمان استحمام تا ۷۵ درصد کاهش داده و در عین حال موجب کاهش کیفیت نظافت نیز نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، دوش آب مذکور که توسط شرکت "آلترد" تولید شده، دارای ابزار و امکاناتی برای کنترل شعاع ریزش آب، کنترل دقیق گرمای آب و نیز فشار آن است و فرد در حین استحمام با کنترل سه عامل مذکور می‌تواند مصرف آب را به شدت کاهش دهد.

در این دوش برای کاهش مصرف آب و صرفه جویی از قطر حفره‌های خروج آب کاسته نشده است، زیرا این کار باعث می‌شود آب با فشار زیاد به بدن برخورد کند و فرد را آزار دهد. در عوض خروج آب از نازل به شکل گنبدی در حال چرخش و دایره وار رخ می‌دهد و این خروج چرخشی آب، باعث تبدیل آن به دانه‌هایی درشت می‌شود که به طور تصادفی بر روی نقاط مختلف بدن فرود آمده و پاکسازی کامل آن را تضمین می‌کند.

همچنین در این دوش از کاهش سرعت و کم کردن فشار آب خودداری شده و روش پرتاب گنبدی شکل آب در عمل باعث افزایش سرعت آن شده است. اگر فرد احساس آلودگی بیش از حد داشته باشد، می‌تواند حالتی به نام موسمی را فعال کند که باعث افزایش حجم آب خروجی می‌شود و با این کار میزان آب در حال خروج به شکل گنبدی شکل افزایش می‌یابد، اما در این حالت نیز میزان مصرف آب ۵۰ درصد کمتر از دوش‌های عادی است.

نصب این دوش نیز بسیار ساده است و برای حفظ زیبایی از یک پوسته آلومینیومی و فلزی در آن استفاده شده است؛ قیمت و زمان عرضه این محصول هنوز اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 403437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.