چرا جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان برگزار نشد؟

مدیرمرکز بهداشت استان اصفهان چرایی برگزار نشدن جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان را تشریح کرد.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پژوهش سنجش گاز رادون در اصفهان در سال 96 در اصفهان و در نقاط مختلف شهر انجام شده است، اظهار کرد: نتایج این پژوهش به وزارت بهداشت و سازمان انرژی هسته‌ای اعلام شده است.

وی افزود: قرار بود نتیجه این پژوهش‌ها در صورت نیاز به مداخله به مراکز استان‌ها اعلام شود که هنوز در این زمینه به مرکز بهداشت اصفهان اطلاع رسانی نشده است.

مدیرمرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: در صورت اعلام نتایج این پژوهش می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کاهش این گاز با دیگر دستگاه‌ا از جمله فعالان حوزه مسکن انجام داد.

وی همچنین در خصوص چرایی برگزار نشدن جلسات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان در روز گذشته اظهار کرد: باید توجه داشت که با اعلام هواشناسی و محیط زیست در خصوص پایداری هوا و افزایش حجم آلاینده‌ها و بررسی این گزارش مرکز بهداشت درخواست برگزاری این کارگروه را از ستاد  مدیریت بحران اعلام می‌کند.

حیدری ادامه داد: طی دو روز گذشته اطلاعات وضعیت کیفی هوا در اختیار مرکز بهداشت به منظور برگزار شدن و یا برگزار نشدن جلسات کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان قرار نگرفته است.

وی افزود: باید توجه داشت که در برخی موارد در اوایل صبح شاهد  افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود و در طول روز یا با گرم شدن هوا آلاینده‌ها به سمت بالا حرکت می‌کند و یا در برخی موارد با سرد بودن هوا آلاینده‌ها در لایه‌های پایینی محبوس شده و منجر به افزایش حجم آلاینده‌ها در شهرها می‌شود.

مدیرمرکز بهداشت استان اصفهان تعداد ایستگاه‌های سنججش آلودگی هوای شهر اصفهان را 14 ایستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 9 ایستگاه متعلق به شهرداری و پنج ایستگاه متعلق به محیط زیست است که در این زمینه همکاری شهرداری برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها کمک بزرگی بوده است.

وی در خصوص روند جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در اصفهان تصریح کرد: این ایستگاه‌ها با توجه به اظهار نظر تیم کارشناسی جانمایی می‌شود به گونه‌ای که بتوان میانگین حجم آلاینده‌ها در شهر اصفهان را برآورد کرد.

کد خبر 403435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوال IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 0
    آیا امروز جلسه‌ای تشکیل می‌شود؟ هوا آلوده‌است و مدرسه رفتن بسیار دشواره!
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 0
    چون به نفع بعضیانیست چون خودروها استانداردنیستن چون بنزین مصرفی هم استانداردنیست
  • زهرا IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 1
    سلام. آیافردااصفهان تعطیل است؟ کاش تعطیل باشد چون هواخیلی سنگین است.
  • Amin IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    چرا دیگه تعطیل نمیکنین هوا خیلی آلودست