حرکت TBM تونل شرقی خط دو متروی اصفهان به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: دستگاه TBM تونل شرقی خط دو متروی اصفهان از ایستگاه زینبیه به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک، شهرک امام حسین(ع)، تا میدان امام علی(ع)، اسفند سال ۱۳۹۷ و عملیات حفاری همزمان تونل شرقی این قسمت از خرداد امسال آغاز شد.

وی افزود: تی بی ام غربی خط دوم قطارشهری اصفهان پیش از این از ایستگاه زینبیه حفاری خود را به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی آغاز کرده بود و در روزهای گذشته، دستگاه TBM تونل شرقی خط دو متروی اصفهان از ایستگاه زینبیه به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: پیشرفت حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک تا میدان امام علی(ع) نزدیک به ۲۴درصد بوده و میزان پیشروی تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان بیش از یک هزار و ۷۰۰ متر و پیشروی تونل شرقی حدفاصل این مسیر بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر بوده است.  

وی با بیان اینکه مسیر اولویت بهره‌برداری خط دو متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) تا ایستگاه مدرس نجفی به طول ۱۴.۷ کیلومتر است، تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا قبل از نوروز امسال هر دو دستگاه حفار تونل‌های غربی و شرقی به ایستگاه عاشق اصفهانی می‌رسند.

بنکدارهاشمی عملیات عمرانی خط دوم متروی اصفهان را بیشتر زیرزمینی و با استفاده از روش ریب و شمع عنوان کرد و گفت: این کار سبب می‌شود تا همزمان با عملیات حفاری و ساخت ایستگاه‌های مترو کمترین ترافیک بر خیابان های شهر تحمیل شود.

وی با بیان اینکه خرید تجهیزات نیز به صورت فاینانس انجام می‌شود، افزود: هزینه عملیات سیویل و استراکچر در خط دوم متروی اصفهان دو هزار میلیارد تومان برآورد شده و در حال حاضر نیز مبلغ قرارداد برای عملیات حفاری ۲۰۷ میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد: حفاری در مرحله اول خط دوم مترو به صورت دو چشمه و مکانیزه و در مرحله دوم از سمت ایستگاه مدرس نجفی حفاری به صورت تک چشمه و به قطر ۹ متر خواهد بود.

کد خبر 403429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.