برگزاری نمایشگاه زیورآلات دست‌ساز در اصفهان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اولین نمایشگاه مستقل زیورآلات سنتی و دست‌ساز انسان در کشور با هدف تبادل نظر بین هنرمندان این حوزه و سنجش توان واقعی زیورآلات سنتی از ۱۱ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

جعفر جعفرصالحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هنرمندان بسیاری در حوزه زیورآلات دست ساز کار و فعالیت می‌کنند. شاید زیورآلات یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های هنری است که همزاد با انسان‌ها بوده و به لحاظ زیبنده‌گی، آرایش و زیبا جلوه کردن انسان از ابتدای امر از آن استفاده می‌شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: زیور آلات همواره در کنار دیگر موارد هنرهای سنتی مطرح شده، اما این ریسک را پذیرفتیم و اولین نمایشگاه مستقل زیورآلات سنتی دست‌ساز در محدوده جغرافیایی اصفهان را در کشور برگزار خواهیم کرد.

وی درباره اهمیت این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ضمن تماشا آثار فاخر می‌توان مراحل ساخت و طراحی را نیز مشاهده کرد. همچنین سعی کردیم تا زیور آلات اقوام را نیز پوشش دهیم و در این نمایشگاه داشته باشیم.

جعفرصالحی با اشاره به انگیزه و هدف نمایشگاه، تصریح کرد: تبادل نظر بین هنرمندان این حوزه، سنجش توان واقعی زیورآلات سنتی و مقدمات برگزاری نمایشگاه ملی زیورآلات سنتی دست‌ساز انسان را به میزبانی استان اصفهان در سال آینده از انگیزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی برای برگزاری این نمایشگاه بود.

به گزارش ایمنا، "نمایشگاه زیورآلات سنتی و دست‌ساز انسان" از ۱۱ لغایت ۲۲ دی‌ماه در موزه هنرهای تزئینی اصفهان واقع در خیابان استانداری برگزار خواهد شد.

کد خبر 403425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.