آموزش یک هزار و ۱۲۵ نونهال در مدرسه همیار آتش نشان اراک

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک گفت: انجام اقداماتی در بخش‌های فرهنگی و آموزشی سرمایه گذاری است و امیدواریم شاهد خروجی خوبی از این مدرسه باشیم، چراکه آموزش سبب آگاهی و امنیت بیشتر می‌شود.

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دو ماه پایانی فصل پاییز، ۱۱۲۵ نونهال از ۳۸ مهد کودک و پیش دبستانی با حضور در مدرسه همیار آتش نشان شهرداری، اصول اولیه ایمنی را فرا گرفته و با شغل آتش نشانان به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.

وی افزود: با توجه به ضرورت فرهنگ سازی ایمنی در مقاطع پایه و ارتقا سطح فرهنگ ایمنی در بین کودکان، مدرسه همیار آتش نشان در آبان و آذر ماه سال جاری میزبان ۱۱۲۵ نفر از نونهالان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی بود که آنها با حضور در این مدرسه، ضمن آشنایی با اصول اولیه ایمنی و کار آتش نشانان، به صورت نمادین اقدام به خاموش کردن آتش و عملیات امداد و نجات کردند.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با اشاره به اهمیت آموزش به ویژه از دوران کودکی گفت: کودکان قادر به درک خطرات و حوادثی که اطرافشان رخ می‌دهد نیستند و باید در این زمینه اقدامات فرهنگی انجام شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های امدادی باید اقدامات فرهنگی انجام دهند، افزود: انجام کار در بخش های فرهنگی و آموزشی سرمایه گذاری است و امیدواریم شاهد خروجی خوبی از این مدرسه باشیم، چراکه آموزش سبب آگاهی و امنیت بیشتر می شود.

آقازیارتی با بیان اینکه در طراحی این مدرسه سعی کرده ایم فضای شاد و مفرّحی برای کودکان ایجاد کنیم، ادامه داد: هدف از تشکیل مدرسه این است که در هر خانه یک آتش نشان داشته باشیم و بچه‌ها بتوانند با آموزش درست در برابر خطرات از خود مراقبت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات عدیده ای که سازمان های آتش نشانی با آن مواجه هستند، مزاحمت های تلفنی شماره ۱۲۵ و آشنایی نداشتن با مخاطرات این کار است که در مدرسه همیار آتش نشان به صورت ویژه به آن پرداخته شده و چگونگی تماس با آتش نشانان و شماره ۱۲۵ و تأکید بر استفاده از آن صرفا در مواقع بروز حادثه و نیز مراقبت از خود و امنیت در برابر خطرات و حوادث به آنان آموزش داده می شود.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با بیان اینکه این کلاس ها به صورت رایگان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری بسیار خوب این سازمان، شاهد استقبال پرشور مدارس، پیش دبستانی ها، مهدهای کودک، مدارس قرآن در سطح کلانشهر اراک و حتی روستاهای اطراف هستیم.

کد خبر 403417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.