افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس از تصویب لایحه افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس در صحن علنی شورای اسلامی این شهر خبر داد.

حمید شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه لایحه تعرفه‌های پیشنهادی جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر مطرح شد، اظهار کرد: این لایحه با اکثریت آراء اعضای شورا به تصویب رسید.

وی گفت: لایحه افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس پس از سیر مراحل قانونی و ابلاغ به شهرداری، اجرایی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس با بیان اینکه طبق تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، شورای اسلامی شهر هر سال یکبار می‌تواند تعرفه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را تغییر دهد، تاکید کرد: تعرفه‌هایی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد مربوط به سال ۹۲ است و نقش بازدارندگی خود را از دست داده و به نوعی تخلفات ساختمانی را توجیه پذیر کرده است.

شهسواری هدف قانون‌گذار از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ را جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز برشمرد و اضافه کرد: این جرائم می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری ار ساخت و ساز غیر مجاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری فردیس از ابتدای تاسیس تا کنون برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و اقدامات مثبتی در این زمینه انجام داده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰، شهری مناسب‌تر داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز و تخلفات ساختمانی در مواقع بحرانی همچون زلزله خطرات جانی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و زیان‌های آن برای شهر باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود تا شاهد این معضل در شهر نباشیم.

کد خبر 403408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.