تولید ۴۹ هزار جعبه گل در گلخانه شهرداری سنندج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: از ابتدای امسال تاکنون (۹ ماه منتهی به آذر) در مجموع ۴۹ هزار جعبه گل و گلدان در گلخانه این سازمان تولید شده است.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی اظهار کرد: گل‌های تولیدی در این واحد شامل انواع گل فصلی، اطلسی، آشلانتوس و تاج خروس، تولید گ‌لهای خارجی جعفری، آهار و اطلسی و قلمه انواع درخت، درختچه و گل‌های آپارتمانی و زینتی است.

وی افزود: ۱۲ هزار جعبه گل شامل بنفشه، میمونی، شب بو، قرنقل و داوودی، ۱۰ هزار گلدان انواع کلم زینتی ایرانی و خارجی و قلمه انواع درخت و درختچه و گل‌های آپارتمانی جهت کاشت گل‌های فصلی به منظور گلکاری پاییزه و زمستانه فضاهای سبز شهر در سال جاری تولید شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه مساحت گلخانه این سازمان ۱۲ هزار مترمربع است، یادآور شد: با فعال کردن گلخانه تمام نیازمندی‌های این  سازمان در زمینه گل فصلی و بخش اعظمی از نیازمندی‌ها در زمینه تولید درخت،  درختچه و گل‌های زینتی تامین شده است.

وی اضافه کرد: گلکاری میادین و پارک‌های سطح شهر در راستای ایجاد چشم انداز مناسب، زیبایی منظر شهری، ایجاد نشاط و شادابی میان شهروندان و طراوت بخشیدن به محیط شهری یکی از اقدامات این سازمان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 403403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.