تجهیز و نوسازی ناوگان حمل زباله در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: تاکنون ۸۵ درصد ناوگان حمل زباله سازمان مدیریت پسماند تجهیز شده و تا پایان امسال تمام ماشین آلات جمع آوری زباله نوسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  مهدی یعقوبی در مراسم افتتاحیه بزرگترین لندفیل مهندسی دفن بهداشتی پسماند کشور در مشهد  که در سایت شماره دو دفن زباله واقع در جاده میامی برگزار شد، اظهار کرد: همه کلانشهرها با معضل تولید حجم زیاد پسماند شهری مواجه هستند و ضرورت دارد مدیریت صحیح و کاملی بر فرآیند دفن زباله انجام شود.

وی ادامه داد: کلانشهر مشهد نیز با جمعیت سه میلیونی و خیل عظیم زائران و تولید روزانه بیش از  دو هزار متر مکعب زباله، شهرداری مشهر بر فرآیند کل دفن پسماند شهری یعنی از مرحله تولید، جمع آوری، تفکیک، پردازش و دفع آن مدیریت صحیح و کاملی اعمال می کند. ِ

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه اولین و مهمترین گام برای کاهش تولید زباله مدیریت از مبدا است، افزود: هرچقدر بتوانیم برای کاهش تولید زباله از مبدا مدیریت صحیحی داشته باشیم، هزینه های جابه جایی زباله و دفن آن نیز کاهش می یابد و مشارکت شهروندان در این زمینه بسیار موثر است.

وی افزود: امسال با تاکید شهردار مشهد و هماهنگی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد سه میلیون اعتبار برای کلان پروژه ای که در قالب برنامه های فرهنگی است در حال پیگیری است.

یعقوبی تصریح کرد: کنترل انبارهای مکانیزه پسماند و ایجاد سامانه هوشمند جمع آوری پسماند در اپلیکیشن سیمپ که توانسته طی پنج ماه ۱۰ هزار عضویت داشته باشد یکی از اقدامات مدیریت پسماند است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد ناوگان حمل زباله سازمان مدیریت پسماند تجهیز شده و تا پایان امسال تمام ماشین آلات جمع آوری زباله نوسازی خواهد شد، گفت: اگر شهروندان زباله های تر خود را در ساعت مشخص شده بیرون نگذارند، هزینه های زیادی در جمع آوری، حمل ونقل و دفن آن به شهرداری تحمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: فرآیندهای تکمیلی از جمله احداث نیروگاه بیوگاز، تولید کمپوست و بازیافت کاغذ را در دستور کار خود داریم.

وی افزود: در زمینه بازیافت خاک و نخاله اقدامات خوبی انجام شده و خاک زراعی تحت نظارت کارشناسان تخصصی به صورت خاک برگ و خاک غنی شده در فضای سبز شهری استفاده میشود و به طبیعت برمی گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد  گفت: با بهره گیری از متخصصان، تشکیل کارگروه فنی و تخصصی و حمایت های علمی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در مدیریت پسماند با نگاه زیست محیطی و اقدامات و امکانات به روز به مرحله ای رسیدیم که مورد تشویق ژاپنی ها قرار گرفتیم.

کد خبر 403363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.