کشتی گل سر سبد ورزش است/ تمرکز وزارتخانه بر روی رشته‌های المپیکی است

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از خانه کشتی گفت: همه اتفاقات خوب در ورزش از جمله افتتاح میانگین روزی سه پروژه ورزشی در صورتی به چشم می آید که در بازی های المپیک نتیجه بگیریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از خانه کشتی با ابراز رضایت از شرایط کنونی مدیریتی در کشتی ایران افزود: یکی از بهترین تیم های مدیریتی ورزش در فدراسیون کشتی حضور دارد و خوشبختانه در این پنج ماه اخیر آرامش در کشتی ایجاد شده و زمینه اصلی موفقیت که دور شدن از حاشیه ها و جنجال هاست رخ داده و اگر  همیشه این آرامش حفظ شود، زمینه موفقیت وجود خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت تلاش خوبی هم شد و اکثر تیم ها نتایج خوبی گرفتند و برگزار نشدن جام جهانی کشتی هم اتفاق خاص بود که از کشورمان گرفته شد.

سلطانی فر ادامه داد: در هر صورت همه تلاش ها باید به سمتی برود که جدا از ترویج ارزش های اخلاقی و اسلامی، بتوانیم در بزرگترین میدان ورزشی که المپیک است نتیجه‌ای در شان مردم ایران بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ساخت و سازهای اماکن ورزشی در سراسر کشور که بصورت میانگین روزی سه پروژه افتتاح می شود، تصریح کرد ؛ با وجود همه این اتفاقات خوب که در ورزش رخ می دهد اگر نتوانیم در آوردگاه های بزرگی چون بازیها آسیایی، بازی های المپیک و رقابت های قاره ای و جهانی نتیجه بگیریم، به چشم نمی آید بنابراین ماحصل این تلاش ها باید در رویدادهای مهم ورزشی منجر به کسب نتیجه شود.

وی در سخنانش به مشکلات پیش روی وزارت برای تخصیص های مالی فدراسیون ها اشاره کرد و توضیح  داد: در شرایط کنونی اقتصادی تامین اعتبارات به سختی صورت می‌گیرد ولی با این وجود از خود من تا معاون بنده تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اعتبارات ابلاغ شده را از خزانه بگیریم و  به موقع در اختیار فدراسیونها قرار دهیم.

 سلطانی فر در ادامه گفت: سال ۱۳۹۰درآمد حاصل از صادرات نفت ۱۲۰ میلیارد دلار  بوده و امسال با گذشت ۸ سال این رقم به ۱۲ میلیارد دلار  یعنی یک دهم تقلیل یافته است‌. وقتی منابع مالی تا این حد کاهش پیدا می کند تورم، مشکلات معیشتی عدم سرمایه گذاری و... نیز گریبانگیر می شود.

وزیر در بخش دیگری از سخنانش وضعیت تیم ملی کشتی را مورد بررسی قرار داد و با حرفه ای توصیف کردن تیم مدیریتی فدراسیون کشتی گفت: تیم فعلی به عنوان گروهی صاحب نظر، کارشناس و افرادی شناخته شده که قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارند و یکی از بهترین تیم های مدیریتی ورزش در فدراسیون کشتی حضور دارد.

او اظهار امیدواری کرد که این تیم بتواند در المپیک توکیو به نتایج خوبی برسد و بیان کرد: باید بدانیم که اشکالاتی در زیر ساختهاوجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان افرود: بدون اینکه شعار بدهم بسیار امیدوار هستم که این تیم بتواند نتیجه بگیرد و موجبات عزت کشور را فراهم کند. کشتی گل سر سبد ورزش است و توقع چهار مدال خوش رنگ را از کشتی داریم.

او اضافه کرد: هم اکنون بیشترین تخصیص ها به  رشته کشتی داده شده چون تمرکز ما بر روی رشته های المپیکی است. حتی اعتبار فوتبال هم به آنها داده نشده است. البته در مورد تیم فوتبال امید این موضوع متفاوت است.

سلطانی فر در پایان  گفت: در هرصورت خیالتان راحت باشد تمرکز ما بر روی رشته‌های المپیکی است تا ان‌شاءالله بچه ها بتوانند در بزرگترین رویداد ورزشی برای کشور افتخار آفرین باشند.

کد خبر 403319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.