اسکن دست جایگزین کارت خرید می‌شود

آمازون حق امتیاز اختراع سیستمی را ثبت کرده که با اسکن کف دست فرد به او اجازه می‌دهد تراکنش مالی انجام دهد.

به گزارش ایمنا، شرکت آمازون تصمیم دارد در فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار خود، پرداخت‌ها را بدون کارت انجام دهد؛ این شرکت به تازگی حق امتیاز اختراع یک سیستم اسکن بدون لمس را ثبت کرده که مشتریان را براساس اسکن دست آن‌ها شناسایی می‌کند.

مشتریان می‌توانند با اسکن دست خود وارد فروشگاه شوند و زمانی که آماده خرید در صندوق هستند نیز از همین سیستم استفاده کنند. سیستم مذکور  خطوط و رگ‌های کف دست افراد را شناسایی می‌کند. هرچند این حق امتیاز هنوز تولید نشده، اما یک روزنامه آمریکایی در ماه سپتامبر گزارش داد آمازون مشغول آزمایش سیستم مشابهی در فروشگاه‌های Whole Foods است که به افراد اجازه می‌دهد با ثبت اسکن دست خود پرداخت انجام دهند.

اسکنر مذکور دارای یک منبع نور مادون قرمز، یک دستگاه کنترل‌کننده و یک دوربین است؛ کافی است مشتریان اجناس خودرو را در صندوق ثبت کرده و دست خود را جلوی اسکنر تکان دهند تا خرید آن‌ها تکمیل شود. نحوه کار این دستگاه بدین صورت است که اطلاعات کف دست کاربر به اطلاعات بانکی وی متصل می‌شود؛ به عبارت دیگر مشتریان می‌توانند دست‌هایشان را جلوی اسکنرها تکان دهند و فرایند تراکنش مالی را در کمتر از یک ثانیه انجام دهند.

اسکنر مذکور دارای یک منبع نور مادون قرمز، یک دستگاه کنترل‌کننده و یک دوربین است. کافی است مشتریان اجناس خودرو را در صندوق ثبت کنند و دست خود را جلوی اسکنر تکان دهند تا خریدشان تکمیل شود. اطلاعات کف دست کاربر به اطلاعات بانکی وی متصل می شود؛ به عبارت دیگر مشتریان می توانند دست های خود را جلوی اسکنرها تکان دهند و فرایند تراکنش مالی را در کمتر از یک ثانیه انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 403310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.