تداوم روند افزایش شاخص کل بورس امروز ۸ دی

شاخص کل بورس تهران که از ساعت هشت و ۵۵ دقیقه امروز وارد فاز افزایشی شده بود در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه کاهش عمیقی را تجربه کرد اما ۴۰ دقیقه بعد توناست نه تنها این کاهش را جبران کند بلکه در نهایت با دو هزار و ۸۶ واحد رشد مثبت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز یکشنبه _ هشتم دی ماه_ بازار سهام دو هزار و ۸۶ واحد رشد و به ارتفاع ۳۶۹ هزار واحد صعود کرد.

بر این اساس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه پنج میلیارد و ۹۹۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش سه هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان در ۶۶۴ هزار نوبت مورد دادوستد جای گرفت و شاخص بورس با رشد دو هزار و ۸۶ واحدی در ارتفاع ۳۶۹هزار و ۷۱۸واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل نمادهای پتروشیمی پارس، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و بانک صادرات ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشت؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۵۸واحد، کل (هموزن) ۹۹۳واحد، قیمت (هموزن) ۶۶۳واحد، آزاد شناور سه هزار و ۲۲۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب یک هزار و ۵۱۷ و چهار هزار و ۲۴۰ واحد رشد کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک هزار و ۸۹۹ میلیون ورقه به‌ارزش یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان در ۳۲۹هزار نوبت، آیفکس ۴۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع چهار هزار و ۸۲۳ واحد قرار گرفت.

کد خبر 403308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.