صادرات استان اصفهان ۱۵ درصد رشد داشته است

مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان صادرات این استان را در طول ۹ ماهه امسال پنج میلیون و ۵۴۹ هزار تن به ارزش دو میلیارد و پنج میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۵ درصد و از نظر وزن ۴۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور را پنج درصد برشمرد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۱۲۶ قلم کلا از استان اصفهان در این مدت صادرات داشته ایم.

وی تصریح کرد: عمده صادرات استان اصفهان  محصولات و مصنوعات بوده که در واحد های تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است؛ مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن  با ۵۱ درصد، فراورده‌های نفتی با ۱۹ درصد و محصولات شیمی آلی با پنج درصد بوده که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک اصفهان با اشاره به اینکه به ۹۱ کشور جهان از استان اصفهان در ۹ ماهه ۱۳۹۸ صادرات انجام شده است، گفت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی این استان اصفهان، چین، افغانستان، امارات و پاکستان بوده و میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۴۹۳ میلیون دلار، چین ۲۵۵ میلیون دلار، افغانستان ۲۱۲ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۱۴۹ میلیون دلار و پاکستان ۱۲۳ میلیون دلار است.

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه صادرکنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند، خاطر نشان کرد: با اجرای مدیریت ریسک کالاهایی که در مسیر سبز و زرد قرار می گیرد نیازی به ارزیابی ندارد و کنترل‌ها در مرز خروج انجام می شود.

وی در خصوص کالاهای که در مسیر قرمز قرار می گیرند، گفت: ارزیابی و پلمب کالاهای صادراتی استان بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحدهای تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل های مورد درخواست صادر کننده انجام می پذیرد.

کد خبر 403293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    يه بار صمت استان ميگه 18 درصد رشد، بعد گمرك ميگه 15 درصد؟! كدوم امار درسته؟ هر دفعه اينا آمار افزايش ميدن مگه ميشه؟ توليد خوابيده چه صادر ميكنن؟! imna.ir/news/401964